- fre 03 jul 2020, 07:30
#1388474
Ta ett bladmått och mät spelet på kickdownwiren. Spelet bör vara mellan 0.25mm och 1mm. Är spelet över 1mm är växlingarna hemska, under 0.25mm vet jag inte riktigt hur det visar sig.
Plocka bort den ska du absolut inte göra, då blir bilen mer eller mindre okörbar.
Dessvärre är min 945a en pallbocksracer, så jag har inte kört den i över 100 knyck något, så kan inte ge något exakt konkret exempel på hur inställningarna beter sig - Mer än att min wire hade ett spel på över 2mm, vilket gjorde att man typ dunkade huvudet i ratten varje gång den växlade , vid 1mm spel växlade den mer som folk, fortfarande lite hårt dock. Men som sagt, inte kört i några högre hastigheter med den än...
Läser man runt lite verkar 0.7-0.8mm spel vara det föredragna spelet av folk. Men det får man ju prova sig fram till själv och känna efter man man själv anser är bäst.
Det är rätt otroligt hur mycket skillnad en minimal justering av wiren gör på hela lådan.
Plocka bort den ska du absolut inte göra, då blir bilen mer eller mindre okörbar.
Dessvärre är min 945a en pallbocksracer, så jag har inte kört den i över 100 knyck något, så kan inte ge något exakt konkret exempel på hur inställningarna beter sig - Mer än att min wire hade ett spel på över 2mm, vilket gjorde att man typ dunkade huvudet i ratten varje gång den växlade , vid 1mm spel växlade den mer som folk, fortfarande lite hårt dock. Men som sagt, inte kört i några högre hastigheter med den än...
Läser man runt lite verkar 0.7-0.8mm spel vara det föredragna spelet av folk. Men det får man ju prova sig fram till själv och känna efter man man själv anser är bäst.
Det är rätt otroligt hur mycket skillnad en minimal justering av wiren gör på hela lådan.