Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Axan
#1388657
Hej

Jag har en V90 MY17 som varken har nav eller carplay aktiverat. Har fått en rabattkupong som jag kan utnyttja för att aktivera dessa.

Vilken av dessa gillar ni mest? Har läst att Carplay bara använder sig av halva displayen, är det så fortfarande?
Vad jag förstått funkar heller inte Carplay i mätarhusets display?

Carplay kostar det 1900kr
Sensus kostar 7200kr

Som ni ser är det en väldigt stor skillnad i pris. Jag kommer inte använda nav dagligen utan då och då.
av uniformerad
#1388669
Sensus alla gånger, klart värt att ha kartinformationen i instrumentklustret.
Användarvisningsbild
av Axan
#1388673
Nystrom7 skrev:Android auto och waze tycker jag överträffar sensus. Du har väl internet Maps redan i bilen det är ju en gps det med
Ja det har jag men den är ju i princip bara en överblicks karta. Den vrider ju inte ens på kartan så man har pilen i rätt riktning.
av Xanthopteryx
#1388677
Jag har AA och Sensus. AA är oslagbar med trafikhändelser och uppdaterade vägar. Sensus är oslagbar med HUD och tunnlar (då AA tappar bort sig helt).
Så de få gånger jag åker i Stockholm kör jag faktiskt båda samtidigt. Så när AA tappar sig så kan jag lugnt följa Sensus och när AA hittar igen så räknar den ju till sig även om Sensus valt en annan väg.
Likaså är Sensus bra om man inte har telefonen, om telefonen strular eller om det är kass mottagning på telefonen.
av Keiser
#1388685
Själva navigationen (guidning, grafik, tajming) tycker jag är klart bäst för sensus. Gillar också att det är inzoomat mellan mätarna och (jag kör) utzoomat i mittdelen. Sen är waze bättre på att välja vägar och är mer uppdaterad (karta + poliskontroller/kameror).
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1388702
Jag tycker mätarna blir för små med nav-kartan i instrumentet. Föredrar Apple carplay som även ger fler funktioner. Bookbeat t.ex. samt bättre telefonhandsfree än bluetooth där min iphone X suger.
av Xanthopteryx
#1388712
Jag skulle nog fundera på att gå på smart phone integration, eller vad den heter - då ingår såväl äpple som android, så är du lite mer framtidskompatibel så att säga.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]