Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1316136
apersson850 skrev:Säljaren yrar inte alls. Även den fullständiga navigatorfunktionen i de nyaste bilarna uppdateras, från Internet, genom att en region i taget får nya kartor. Det är detta med regionerna som gör att inte hela kartan behöver uppdateras varje gång.
Om du däremot behöver uppdatera flera regioner, eller om en uppdaterad region kräver en nyare programvara i själva navigatorn, då får du uppdatera via dator/USB i första fallet och på verkstad i det andra.
Regionsystemet kan också innebära att du får en ruttberäkning över en regiongräns, där den nya vägen finns med i den ena, redan uppdaterade, regionen, men inte i den andra, som inte uppdaterats än. Då får du en rutt som hoppar till, när navigatorn undrar vart vägen tog vägen, för plötsligt åker du på en åker.
Ok! Tack för infon 🙂
Låter ju vettigt med att det uppdateras av sig själv i bakgrunden då
Användarvisningsbild
av PalleH
#1331053
Jag gjorde precis en uppdatering av kartorna i min V70 -15,tyckte det stod Gracenote också om jag inte minns fel.
Är det för att visa info om artister och album,hur aktiverar jag det?
av Herrblom
#1379420
Jag fick för någon vecka sedan att det fanns ny uppdatering på kartan när jag anslöt bilen till Internet. Men när jag skulle uppdatera kartan stod det att uppdateringen var för stor varpå jag skulle gå in via volvocars.se och ta ner uppdateringen. Jag har lagt över uppdateringen på 3 olika usb minnen men inget händer när jag pluggar in dem i usb-porten. Jag har provat olika sätt utan att starta bilen och ha bilen igång. Nu när jag ansluter bilen till internet står det inte att jag behöver uppdatera den dock. När jag går in på kartan i bilen står det utgåva 1334 men på volvocars står det 1300. Då borde jag rimligtvis ha den senaste? Usb minnena är fat32 två av dem är Kingston Datatravlerer ett på 8gb och ett på 32gb det är bara Skandinavien kartan jag försökt uppdatera.
av Daviddd
#1379839
Verkar ha smugit med en bugg ang. motorvägsavfarterna. I Stockholm visar den fel vägnummer för avfarterna - exempelvis för mig i södra länken i höjd med Hammarbyhöjden åkandes söderut. Då visades fel vägnummer för avfarterna (E20, 73, 75). Och när jag körde söderut på e4:an visades E4 för alla avfarter, även om de hade vägnummer eller inte.

Någon som vet var man anmäler buggar?
70DA7316-F950-4392-9F33-C44DE1CC6525.jpeg
70DA7316-F950-4392-9F33-C44DE1CC6525.jpeg (167.26 KiB) Visad 2059 gånger
Användarvisningsbild
av apersson850
#1388540
Jag såg nu att uppdateringen för de lite äldre bilarna, med RTI navigator i Sensus (2012-2014) är senarelagd. Tidigare har Volvo skrivit att den väntats i juni 2020, men nu står det 2020, sent som tidplan istället.

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]