Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av kicken
#1388441
Hej har en volvo men Electric Silver Metallic som har en parkeringskada, en buckla som synd, men är det värt att få stor nyansskillnad vid omlackning? Är rädd för att man ska ska se skillnader mellan framskärm och bakdörren..

Nån här som haft en silvrig / Electric Silver Metallic som fått en skada åtgärdad av volvo och fått ett bra resultat eller är det omöjligt med silvriga bilar? :/
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1388448
Min V60 fick bl.a. ny baklucka och stötfångare efter en olycka i höstas.
Luckan fick lackeras om igen efter vintern, då den "blödde" igenom i nederkanten. Det är sånt som händer och hela ärendet har skötts bra från verkstan.
Varken efter första eller andra gången syns någon som helst nyansskillnad vad jag kan se.
Användarvisningsbild
av Funk
#1388648
Electric Silver är en färg som är svår att matcha då den har ett extra lacklager. Ibland går det bra , ibland inte... Silver är ganska svåra generellt då man så tydligt ser nyansskillnader om metallicspånen ligger "åt ett annat håll" än originallacken . Jag har haft både bra och dåliga upplevelser så det är lite fifty-fifty om du frågar mig..

/Thomas
av Lövet
#1388705
Väldigt många omlackeringar av silver ser ut som sk*t. Kul att vissa hittat lackerare som är duktiga men väldigt ofta syns det efteråt. Jag hade avstått om det varit en liten skada eller försökt spot-lackera.

Alldeles för ofta blir det typ så här
Bild
av UnleashFusion
#1388708
Lövet skrev: lör 04 jul 2020, 14:22 Väldigt många omlackeringar av silver ser ut som sk*t. Kul att vissa hittat lackerare som är duktiga men väldigt ofta syns det efteråt. Jag hade avstått om det varit en liten skada eller försökt spot-lackera.

Alldeles för ofta blir det typ så här
Bild
Tänker du på nyansskillnaden på fronten(stötfångaren) eller menar du vänstra dörrarna?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1388710
Bakdörren är mörkare än övriga bilen...
av Lövet
#1388732
UnleashFusion skrev:
Lövet skrev: lör 04 jul 2020, 14:22 Väldigt många omlackeringar av silver ser ut som sk*t. Kul att vissa hittat lackerare som är duktiga men väldigt ofta syns det efteråt. Jag hade avstått om det varit en liten skada eller försökt spot-lackera.

Alldeles för ofta blir det typ så här
Tänker du på nyansskillnaden på fronten(stötfångaren) eller menar du vänstra dörrarna?
Bakdörren
av UnleashFusion
#1388741
aha, jo men jag fokuserade mer på stötfångaren fram nästan alla V/XC70/S/V60/S80 MY08-13 så ser man nyansskillnad(på stötfångaren som är av plast., även från Volvo fabrik är det samma där.) speciellt märkbart när man står framför fronten och tittar.
z.png
z.png (132.88 KiB) Visad 2661 gånger
Från MY14+ så är det en helt annan stötfångare och då blir lacken identiskt med karossen.
Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?