Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas9090
#1388434
Tjena!

Äger en S60 T5 -01 och vill piffa upp den invändigt en aning. Vet att delar till framvagnen från en V70 med samma årsmodell är kompatibel.

Vad jag undrar är upp till vilket år på en S60/V70 som passar min bil, sträcker det sig ända upp till -04 modeller eller kanske tom. högre?
Och finns det andra modeller än just V70 som är kompatibel med min bil?

Vad jag är intresserad av är:
Instrumentpanel, dörrklädsel, knappar, växelspaksdamask, mittkonsol, ratt och mattor.

Tacksam för svar!
:-)
av SamuelH
#1388790
Till din S60 passar typ allt från en S60 upp till modellår 2004 förutom typ plattan runt växelspaken från bilar som inte har Spaceball. Från V70 kan du ta dörrsidor fram, ratt, mattor men endast fram. Det går att plocka mattor till baksätet från en V70 men eftersom S60 är mindre bak så blir inte passformen speciellt bra. Från facelift dvs från modellår 2005 kan du ta dörrsidor, mittkonsol osv men tror mittkonsolen från en V70 skiljer sig från S60 men är inte säker. Nåt jag kan tipsa dig om är att ta aluminiumringarna runt mätarna från en facelift och sätta i ditt mätarhus, det är väldigt enkelt och blir riktigt snyggt.
B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]