Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1388106
Låter som att Volvo själva kommer att vända PostNords resultat till det positiva med alla brev som dom måste skicka ut.

Bra att dom återkallar bilarna, lite tråkigt att jag måste in med bilen en 3:e gång på under två år. :-(
#1388111
Jaha... Då ska skrotet in igen för något som inte heller detta upplevs som ett problem.
Återstår att se vad som pajar när dom ska pilla på bältet (med tanke på läckagen vid ombyggnaden i motorn).... :bored:
#1388308
TommyP86 skrev: ons 01 jul 2020, 13:16 Rent logiskt borde det där även beröra ett enormt antal fordar, eftersom det delades komponenter.
Eller har dom lyckats göra en egen del, och misslyckats?
Men det förutsätter ju att man delat just denna komponent av bilens totala ca 12000 delar.
Annars blir det inte så logiskt.
#1388311
Det är en ?osynlig? detalj som säkert kräver tester etc, så jag tänker att man inte har råd till fler än nödvändigt.
Men vi får se, får väl åla ner och kolla efter fårrd-nummer nästa gång man städar bilen.
#1388319
Jag har inte sett några bilder på teve och är osäker på vad det handlar om. Jag hade en V70 -08. Under baksätet på höger sida satt det en dosa med vajrar och någon cylinder. Jag har uppfattat det som en bältessträckare med en krutladdning som drar extra i bältet vid en tillräckligt kraftig krock. Hursomhelst, det stog Ford på den enheten.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]