Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1388215
@andenm: Det låter riktigt bra kan jag tycka, hoppas inte tåget från Kina till Europa spårar ur bara... ;-)
av Qualia
#1388230
Trodde jag skulle kunna få hämta ut den denna vecka..
Regnr har jag redan fått.
Problmet var ju att bilfirma hade så mycket bilar som ska levereras , fanns inga tid innan v29..

2 veckor kvar...
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1388301
Leif55 skrev:Håller med många här att Volvos app och kommunikation angående leveranstid suger rejält.
Med 10 dagar kvar till leverans (10/7) ändrar appen från v29 till v31! Helt sjukt försent för att vara acceptabelt.
Ringde säljaren och skällde ut han (måste ju avreagera mig på någon). Jag sa att nu skiter jag i bilen, tror inte man kan säga upp avtalet utan kostnad men iaf.... Han skulle kolla upp och återkomma imorgon men det lär väl inte hända något.
Det är fördjävligt dåligt med leveransen helt enkelt, man blir ju bara förbannad...
Känns iaf lite bättre nu när jag skrivit av mig lite.
Har du hört nått mer om bilen @Leif55?
Vore intressant att få fortsättningen på dramat med datumhattandet och veliga ÅF'ar ;-)
av Leif55
#1388305
EbocFear skrev: tor 02 jul 2020, 09:48
Leif55 skrev:Håller med många här att Volvos app och kommunikation angående leveranstid suger rejält.
Med 10 dagar kvar till leverans (10/7) ändrar appen från v29 till v31! Helt sjukt försent för att vara acceptabelt.
Ringde säljaren och skällde ut han (måste ju avreagera mig på någon). Jag sa att nu skiter jag i bilen, tror inte man kan säga upp avtalet utan kostnad men iaf.... Han skulle kolla upp och återkomma imorgon men det lär väl inte hända något.
Det är fördjävligt dåligt med leveransen helt enkelt, man blir ju bara förbannad...
Känns iaf lite bättre nu när jag skrivit av mig lite.
Har du hört nått mer om bilen @Leif55?
Vore intressant att få fortsättningen på dramat med datumhattandet och veliga ÅF'ar ;-)
Ja, bilen har av någon anledning inte lämnat Gent, varför vet de inte, något har blivit fel.
Så säljaren gav mig ett överraskande positivt ekonomiskt förslag baserat på att bilen kommer till dem 13/7,
om den kommer före blir det mindre, kommer den kommer senare blir det mer ersättning.
Så jag är nöjd just nu😉
Troligen kommer bilen runt den 13/7 och de ska prioritera bilen så kanske den 17/7.
La ut min nuvarande Santa fe till några olika uppköpare och fick ett betydligt bättre bud från Cardrop än från Volvo (vill inte sälja privat och käbbla med folk om priset).
Föreslog för säljaren att jag också skulle få en lånebil , då säljer jag min utanför Volvo istället, han tyckte det lät bra så han skulle ta det med sin chef idag.
Vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1388310
Leif55 skrev:Ja, bilen har av någon anledning inte lämnat Gent, varför vet de inte, något har blivit fel.
Så säljaren gav mig ett överraskande positivt ekonomiskt förslag baserat på att bilen kommer till dem 13/7,
om den kommer före blir det mindre, kommer den kommer senare blir det mer ersättning.
Så jag är nöjd just nu😉
Troligen kommer bilen runt den 13/7 och de ska prioritera bilen så kanske den 17/7.
La ut min nuvarande Santa fe till några olika uppköpare och fick ett betydligt bättre bud från Cardrop än från Volvo (vill inte sälja privat och käbbla med folk om priset).
Föreslog för säljaren att jag också skulle få en lånebil , då säljer jag min utanför Volvo istället, han tyckte det lät bra så han skulle ta det med sin chef idag.
Vi får se vad som händer.
Men då kan det ju faktiskt bli ett lyckligt slut på den här historien i alla fall då :-D
Kul att dom erbjuder någon sorts förseningsrabbat baserat på antal tidsförseningsenheter (eller vad man nu ska kalla det...).
Bra jobbat där!
Jag tror att man typ aldrig ska försöka byta in något annat än en Volvo på Volvo.
Försökte lämna in en Golf GTI för några år sedan till U-lands Motor men då blev jag rekommenderad att gå någon annan stans faktiskt.
Kan absolut förstå det då dom inte handlar med VW över huvud taget och jag gissar att dom tänkte lite lika med din Santa Fe kanske.
Fortsättning följer... :-)
av Leif55
#1388334
EbocFear skrev: tor 02 jul 2020, 10:45
Leif55 skrev:Ja, bilen har av någon anledning inte lämnat Gent, varför vet de inte, något har blivit fel.
Så säljaren gav mig ett överraskande positivt ekonomiskt förslag baserat på att bilen kommer till dem 13/7,
om den kommer före blir det mindre, kommer den kommer senare blir det mer ersättning.
Så jag är nöjd just nu😉
Troligen kommer bilen runt den 13/7 och de ska prioritera bilen så kanske den 17/7.
La ut min nuvarande Santa fe till några olika uppköpare och fick ett betydligt bättre bud från Cardrop än från Volvo (vill inte sälja privat och käbbla med folk om priset).
Föreslog för säljaren att jag också skulle få en lånebil , då säljer jag min utanför Volvo istället, han tyckte det lät bra så han skulle ta det med sin chef idag.
Vi får se vad som händer.
Men då kan det ju faktiskt bli ett lyckligt slut på den här historien i alla fall då :-D
Kul att dom erbjuder någon sorts förseningsrabbat baserat på antal tidsförseningsenheter (eller vad man nu ska kalla det...).
Bra jobbat där!
Jag tror att man typ aldrig ska försöka byta in något annat än en Volvo på Volvo.
Försökte lämna in en Golf GTI för några år sedan till U-lands Motor men då blev jag rekommenderad att gå någon annan stans faktiskt.
Kan absolut förstå det då dom inte handlar med VW över huvud taget och jag gissar att dom tänkte lite lika med din Santa Fe kanske.
Fortsättning följer... :-)
Jajamensan😀👍
av Daniel23
#1388344
Ja plötsligt händer det, har haft mellan v27 och v30 (just nu 29 i appen)
Bilen kom till Göteborg i måndags och fick då regnummer, Anlände Helmia Bil Karlstad igår och idag ringde säljaren och bokade leverans i morgon kl 17 :-)
Till saken hör att jag legat på lite lätt ;-) senaste 2-3 veckorna om att jag vill ha ut den helst igår.
Användarvisningsbild
av Bäckis
#1388359
Det gick lyxigt fort.
Min kom till Sverige och fick reggnr för flera veckor sedan och fick lev. bokad till den 14:e.
Nu är jag iof på husbilssemester så hade jag fått bilen för en vecka sedan hade den bara stått i 3v.
Användarvisningsbild
av mattes
#1388385
Så där då är "Stora Blå" äntligen på plats hemma. Beställde i slutet på MAJ 2019 och hämtade idag.
Alldeles för lång väntetid. Men Säljaren var trevlig och jag förstår att det ju knappast är hans fel att jag inte fått min bil
:-)
av Leif55
#1388589
Nu händer det här också, ska få lånebil från Volvo den 13/7 men nu ändrades det från v31 till v30 så den måste väl vara i Göteborg snart.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 50

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]