Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1386339
vjohnj skrev: sön 21 jun 2020, 16:42 Vet att man kan använda original ram.
Men är du nöjd med ljud med biltema högtalare?

Det var det da, John. Alt er jo relativt. Men i mitt tilfelle, har jeg en grei sub, med ekstern forsterker. Så jeg får bass trykket, der i fra. Og da gjør Biltema højtalerene, jobben sin etter forholdene. Men man får jo, jevnt over hva man betaler for. Men må si Biltema sine, er helt greie. Så kommer det også ann på, om man kun benytter spilleren, med eventuelt svak forsterker i. Eller om man også har en, ekstra forsterker til højtalerene. Benytter nå selv, kun forsterkeren i spilleren. Men har et par eksterne forsterkere liggende. Så får vel montere inn, en av de på et senere tidspunkt.

Nå er jo også det og få, et riktig lydbilde en kunst. Samt at det er dyrt, for folk flest. :-)
#1386347
vjohnj skrev: sön 21 jun 2020, 16:59 Men lägg gärna ut info för andra som inte vet hur det fungerar att vrida ur original HT och använda ram.
Jag missade det själv när ja bytte :ninja:

Nå var det nå ikke jeg, som fant opp hjulet på nytt. Så jeg benyttet meg av, et innslag på Youtube. Utførte jobben jevnt over, slik som han utførte den. Men jeg benyttet kon bor, for å lettere få ut popnaglene. Samt at jeg monterte, rammene opp med nye popnagler. Så benyttet jeg skruene og klipsene, som fulgte med i esken, med å montere højtalerene til ramma. Kun kuttet ned skruene noe. Da de ble for lange, til at ramma kom helt inn, mot rommet i døren.




Bild

Bild
Senast redigerad av 1 positiv, redigerad totalt 0 gånger.
#1387543
Bild

Bild

Bild


Har støvsuget innvendig, som det ikke er tatt bilder av så langt. Må støvsuge nøyere, samt rense gulvet og seter mm. Og så vil jeg flytte over spiller , bremser mm. som er montert opp, i den andre V70.

Bild

Bild

Bild

Så nevnte selger at klakket, ved brems og start. Og det er jo ikke noe rart, når øvre motorfestet er helt gåent.

Bild


Bilder i henhold til rens/utskifting av ETM.

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 positiv, redigerad totalt 0 gånger.
#1388340
Jo, takk for det, Bullmark. :-) Nå skal det sies at jeg jevnt over, er en amatør når det kommer til, og skru på bil. Men med dagens muligheter med inf. via nettet, kan de fleste utføre de arbeidsoppgaver jeg gjennomfører.

Noe info. vedrørende tidligere utlagte bilder.

Som man ser, renset jeg ETM. Men det er ikke alltid dette hjelper. Om det skulle være feil på elektronikken. Men i mitt tilfelle, ser det ut til at det løste seg. Da bilen går meget pent nå.

Da jeg har fire BCPR7ES-11 plugger liggende, og de skal passe Volvo`en. Har jeg bestilt opp en ekstra plugg. Men åpningen på pluggen er 11 mm og jeg må i utgangspunktet justere de ned til 0.9 mm for ar de skal passe Volvo`en. Men det trenger jeg ikke, da jeg har gjort justeringen tidligere. De var til Saab`en som er en trimmet Aero med stiftåpning på 0.9 mm.

Man ser også at posen blåser seg opp. Så da blir det til at jeg bestiller et PCV sett. Slik at ikke div. simringer blir utette. Noe som kan medføre, større arbeidsoppgaver.

Bild


Så nå skal jeg ned i garasjen og fortsette, med og overføre div. deler fra min andre V70. Vil ta mest mulig deler fra den, før jeg sender den til skroten. Er andre regler i Norge enn I Sverige, når det gjelder levering av biler til skroten. Hos Dere må man enten betale for og få levert bilen. Eller at de tar den inn gratis, for så og selge deler. I Norge får man kr. 3.000,- for innlevering, av bilen fra myndighetene. Så derfor har jeg kommet frem til, at det er bedre for meg og plukke bilen ren, for deler og så levere den inn. Begge bilene er 2001 modeller. Så det er mange deler, som går om hverandre. Selv om den ene har turbo, og den andre er en non turbo.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 27

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]