Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
#1387946
EbocFear skrev: tis 30 jun 2020, 13:16
Leif55 skrev:Min säljare ringde just och sa att den ännu inte fått regnummer men den har iaf status avsänd vilket betyder att den lämnat Gent men ännu inte inreggad, troligen står den i Göteborg. Men det som är viktigt är att datumet för ankomst till åf inte är senarelagt (ännu). Min står fortfarande på 3/7. Hoppas det håller, de har lovat att prioritera den när den kommer så en vecka ska räcka för lev.
Kolla med säljare vad ankomstdatumet är.
Jag har fått reg-nummret nu men...
...utleveransverkstaden ringde och bokade tid och det blir först den 4'e augusti.
Bilen står i Götet men det tar tydligen tid att regga in alla bilar och få dom på transport till ÅF.
Gick att få en tid 24'e Juli men det passade tyvärr inte mig.
Kudos till min ÅF. Alltid snabba svar och inget BS. Raka och tydliga rör ;-)
Grattis iaf även om du får vänta😳.
Vilket datum hade du för ankomst till åf innan de ringde?
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1387950
Leif55 skrev:Grattis iaf även om du får vänta😳.
Vilket datum hade du för ankomst till åf innan de ringde?
Tack!
Ingen aning om vad ankomstdatum till ÅF är.
Dom kunde i vilket fall inte leverera ut bilen senast den 7'e som jag satt som krav då jag får betala för hela juli oavsett när i månaden jag plockar ut den. (Personalbil).
Gissar att din också står på kajen och väntar på hantering för reg-nummer. :party:
Även om det är lite väntetid så är det skönt att ha ett fast datum att sikta på istället för röran i appen och den ovisshet det innebär. ;-)
av Leif55
#1387978
Håller med många här att Volvos app och kommunikation angående leveranstid suger rejält.
Med 10 dagar kvar till leverans (10/7) ändrar appen från v29 till v31! Helt sjukt försent för att vara acceptabelt.
Ringde säljaren och skällde ut han (måste ju avreagera mig på någon). Jag sa att nu skiter jag i bilen, tror inte man kan säga upp avtalet utan kostnad men iaf.... Han skulle kolla upp och återkomma imorgon men det lär väl inte hända något.
Det är fördjävligt dåligt med leveransen helt enkelt, man blir ju bara förbannad...
Känns iaf lite bättre nu när jag skrivit av mig lite.
av Dez76
#1388018
Plötsligt händer det. Bilen finns hos handlaren och säljaren hörde av sig för att boka leveransdag. Förra veckan tog dom emot 200 försenade bilar.
av stegev
#1388048
Dez76 skrev: tis 30 jun 2020, 20:29 Plötsligt händer det. Bilen finns hos handlaren och säljaren hörde av sig för att boka leveransdag. Förra veckan tog dom emot 200 försenade bilar.
Vart är din bil köpt om man får fråga?
av Jacob75
#1388095
Bäckis skrev: mån 29 jun 2020, 23:36
Jacob75 skrev: mån 29 jun 2020, 10:27
EbocFear skrev: mån 29 jun 2020, 09:58

Det vore i alla fall intressant att få veta vad dom har för system kopplat till sin logistik.
Hörde från en person att man plussar på lite tid för att inte inge falska förhoppningar. Därav att leveranser ofta sker tidigare än vad appen säger.
Har v28 i appen och igår slog min om till "på väg" Säljaren hörde av sig idag och ville boka in den 14/7.
Tyvärr är det inte alltid leverans sker tidigare än vad appen säger.
Nu har man två långa härliga veckor framför sig :bored:
Min står också på v.28 men säljaren kunde boka tidigast 14/7__
Borde inte bilen vara i Sverige när den har fått reg nr? I så fall, hur kan det ta 2, 5 vecka för att transportera bilen ifrån Göteborg till Helsingborg? Det borde gå mins 10 transporter med bilar söderut varje dag. Jag får inte ihop det.
Det är ju bra att man har ett datum nu iaf. :-)
av Dez76
#1388107
BraBil Upplands Väsby, orderdatum 2019-05-23
stegev skrev: tis 30 jun 2020, 22:44
Dez76 skrev: tis 30 jun 2020, 20:29 Plötsligt händer det. Bilen finns hos handlaren och säljaren hörde av sig för att boka leveransdag. Förra veckan tog dom emot 200 försenade bilar.
Vart är din bil köpt om man får fråga?
av stegev
#1388126
Dez76 skrev: ons 01 jul 2020, 10:43 BraBil Upplands Väsby, orderdatum 2019-05-23
stegev skrev: tis 30 jun 2020, 22:44
Dez76 skrev: tis 30 jun 2020, 20:29 Plötsligt händer det. Bilen finns hos handlaren och säljaren hörde av sig för att boka leveransdag. Förra veckan tog dom emot 200 försenade bilar.
Vart är din bil köpt om man får fråga?
Min är också köpt där, hade ju hoppats att den hängt på samma last.
av andenm
#1388152
MY21 orderlagd 2020-03-13 och då beräknad leverans v37 enligt min volvo. 29/6 ändrades status till färdigbyggd vid fabriken i Chengdu. Transporten tar 1-2 månader enligt Volvo. Nästan så man börjar tro på v37 ... :-o
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 50

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]