Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1387670
Lösningen är att rengöra kretskortet och hålla tummarna att utläckta gojan bara kortslutit lite lätt och gett signalfenomen så det fått fnatt.
Är kretskortet skadat = sirenbyte.
Är sirenen loss, är den lätt att återmontera för test. Utmaningen är avbrutna skruven den sitter fast med, men det brukar gå att knacka med tex körnare så den vrider sig, så man sen får tag med tång. Montera med vanlig skruv.

Batteriet kan ni slänga i återvinningen och inte montera något nytt Ö.H.T.
Ha bilbatteriet bortkopplat när sirenen är borta Så blir det inga konfigurationsfel.

Sirenen sitter bakom innerskärmen på passagerarsidan framför/ovanför hjulet.
#1387947
Har ungefär samma problem med min V70 -07. Men om man rycker säkringen till sirenen, får man inte upp ett felmeddelande i displayen då?
Mvh Janne
#1387953
Janne65 skrev: tis 30 jun 2020, 13:39 Har ungefär samma problem med min V70 -07. Men om man rycker säkringen till sirenen, får man inte upp ett felmeddelande i displayen då?
Mvh Janne
Sannolikt ja.
Men det är ingen lösning oavsett, utan ett sätt att tillfälligt avbryta tjuvström i förekommande fall.
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire