Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kas006
#1385373
Böt 2 st förra veckan.
Pilla bort plastbiten.
Lossa muttern.
Spraya 5-56.
Slå löst med gummiklubba på armen samtidigt som du ruckar på armen så lossnar den efter en stund.
Båda jag bytte satt fast rejält men gick att få bort ganska enkelt med denna metod. Bryta och bända med avdragare och träbrädor är inget jag skulle göra i alla fall.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1385389
Avdragare belastar ju inget annat än armen/skruven. Tar ett par sekunder att få loss den.
av 2ägaren
#1385401
Lossa muttern några gängor, sätt på en hylsa och använd den som center för avdragaren.

Haha, såg nu varför jag får mail om den här tråden :D haha!
Användarvisningsbild
av PalleH
#1386897
Vet inte om det är samma arm på 2010 som min 2015,men hur tar man bort det runda locket utan att det blir fula brytmärken i det?!
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1386898
Kan vara lite envist att få bort, men det sitter en plastspärr bakom, mot luckan man måste trycka på också.
Användarvisningsbild
av PalleH
#1386901
Steffe3 skrev: ons 24 jun 2020, 11:36 Kan vara lite envist att få bort, men det sitter en plastspärr bakom, mot luckan man måste trycka på också.
Ja jag hittade inget hål att trycka in men någon försänkning,får kolla närmare på det👍
Användarvisningsbild
av PalleH
#1394814
Jag fick loss locket och muttern,men inte armen trots wd40 och 5-56 samt gunmiklubba.

Ska jag behöva köpa en avdragare i alla fall?!
av Valvobil
#1395279
Jag täljde till två brädvitar som kilade insig fint påvar sida axeln. Dessa håller alltså ut armen från luckan, kan man säga. Sen ku de jag, med en metalpinne emellan, drämma till ordentligt på axeln med en metallhammare några ggr. Sen kunde jag vicka loss armen.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]