Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bäckis
Min har fått regnr. Det fick den samma dag som de ringde och bokade in lev. dag, vilken infaller 2v senare än appen visar.
Efter någon dag visades på väg till handlare.
Enligt handlaren hade den då ankommit Göteborg och skulle lastas på bil inom 2v och köras till Fjollträsk för montage av drag.
av Leif55
Bäckis skrev: lör 20 jun 2020, 00:54 Min har fått regnr. Det fick den samma dag som de ringde och bokade in lev. dag, vilken infaller 2v senare än appen visar.
Efter någon dag visades på väg till handlare.
Enligt handlaren hade den då ankommit Göteborg och skulle lastas på bil inom 2v och köras till Fjollträsk för montage av drag.
Trist att behöva vänta så länge när den redan är här...
Troligt att våra bilar är på samma transport, min är inte i Sverige ännu, kommer om några dagar och är planerad att transporteras upp 2-3/7.
Jag har ju inte fått leveransdatum ännu så du får nog din bil innan mig.
Användarvisningsbild
av Bäckis
Handlaren hade mage att säga ”den som väntar på något gott kan inte vänta för länge” , skulle snarare säga att alla som beställt T8 har väntat alldeles för länge....
Användarvisningsbild
av fjohan82
I eftermiddags körde jag om en lastbil med släp, fullastad med inplastade XC60, mellan Jönköping och Linköping riktning norrut.
Ekipaget var registrerat i Tjeckien, trodde det var svenska åkare som körde ut dessa till handlarna...
av Leif55
fjohan82 skrev: lör 20 jun 2020, 21:38 I eftermiddags körde jag om en lastbil med släp, fullastad med inplastade XC60, mellan Jönköping och Linköping riktning norrut.
Ekipaget var registrerat i Tjeckien, trodde det var svenska åkare som körde ut dessa till handlarna...
Såg du om det var någon fusion red med😝
Användarvisningsbild
av fjohan82
Leif55 skrev: lör 20 jun 2020, 22:13
fjohan82 skrev: lör 20 jun 2020, 21:38 I eftermiddags körde jag om en lastbil med släp, fullastad med inplastade XC60, mellan Jönköping och Linköping riktning norrut.
Såg du om det var någon fusion red med😝
Väldigt svårt att se, alla var packade i den där vita "strumpan"... :-)
av SiSi1
Idag ändrades status till ”på väg”, efter drygt 2,5 månader i status byggd. Fortfarande preliminär leverans v 28
av Jacob75
SiSi1 skrev: sön 21 jun 2020, 22:17 Idag ändrades status till ”på väg”, efter drygt 2,5 månader i status byggd. Fortfarande preliminär leverans v 28
Grattis! Min har inte ändrats till "på väg" ännu, fortfarande prel. lev. v28, uppdatering av leveransinformation idag .
av pasis
Otroligt hur dåligt kommunikationen fungerar digitalt för Volvo.
Står v29 i appen, 3 veckor kvar..
Sen får man detta jävla mailet från Volvo!

Ämne: Glada Nyheter från Frabriken

Fabriken i Chengdu är färdig med din bil. Vad händer nu?
Nu kan vi stolt meddela att din nya Volvo är färdigbyggd. Robotar har precisionsmonterat karosseri och drivlina – och våra skickliga bilbyggare har sedan monterat och kvalitetstestat utrustning och detaljer. Beroende på aktuell transporttid från just "din" fabrik kommer bilen att nå Sverige inom 1-2 månader. Sedan ska den till din Volvohandlare, där de fixar det allra sista. De kontaktar också dig för att boka en tid då du kan hämta din bil.

!!!!!!!!!! 1-2 Månader!!!!!!!!!!! hur kan det då vara 3 veckor till leverans ??
av Rullarsving
pasis skrev:Otroligt hur dåligt kommunikationen fungerar digitalt för Volvo.
Står v29 i appen, 3 veckor kvar..
Sen får man detta jävla mailet från Volvo!

Ämne: Glada Nyheter från Frabriken

Fabriken i Chengdu är färdig med din bil. Vad händer nu?
Nu kan vi stolt meddela att din nya Volvo är färdigbyggd. Robotar har precisionsmonterat karosseri och drivlina – och våra skickliga bilbyggare har sedan monterat och kvalitetstestat utrustning och detaljer. Beroende på aktuell transporttid från just "din" fabrik kommer bilen att nå Sverige inom 1-2 månader. Sedan ska den till din Volvohandlare, där de fixar det allra sista. De kontaktar också dig för att boka en tid då du kan hämta din bil.

!!!!!!!!!! 1-2 Månader!!!!!!!!!!! hur kan det då vara 3 veckor till leverans ??
Har inte hängt med i svängarna. Det ska jag erkänna. Men byggs svenskbeställda bilar i Kina nu?! Fasen vad illa. :(

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 50

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]