Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tillslut
#1240180
Har sedan en vecka fått tillbaka bilen. Det som gjordes var en total uppdatering av mjukvaror. Än så länge fungerar allt som det ska.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
av Xanthopteryx
#1385937
Så har även jag drabbats av detta fel (V90 -18, hämtad september -17).
På långresa dessutom så sista timmen blev utan körriktningsvisare... Kände mig som en svart BMW-/Audiförare...
Mest troligt är det ju denna spakhistoria så verkstaden här på orten i närheten har beställt hem en sådan så det slipps bli två vändor - felsökning och beställning.
Suck är bara förnamnet... Men men...
Helt klart något glappis i vänster spak för om jag joksar med den på rätt sätt så får jag felmeddelandet att kort försvinna innan en drös kommer tillbaka igen.

Återkommer framöver, om jag kommer ihåg.
av Xanthopteryx
#1386110
Uppdatering:
Dagen efter hade det självläkt igen, men med tanke på vad jag lyckades provocera fram genom att bräcka, dra och greja med spaken (tydlig glappkontakt förefaller det som) så vågar jag f-n inte använda vänster spak mer än nödvändigt nu eftersom att torkarna trots allt fungerar (eller, ja, fungerade i går när jag körde senast...) och kan jag i allafall ha torkare som funkar så kommer jag ju långt (bokstavligt talat...) även om det regnar.
av Xanthopteryx
#1388021
Så är bilen inne för byte.
Såhär ser den gamla delen ut. Det är numera, sedan februari 2018, ett nytt nummer då den är ombyggd, och förhoppningsvis kommer den fungera längre framöver.
Tyvärr hade de lyckats få hem fel del - den delen har ej rattvärme, vilket vår bil har, så fick bli en spontan lånebil och återbesök i morgon *suck*.
Men men...

Pris för denna del verkar ligga på cirka 2.000 kronor inklusive moms, vilket ju känns helt... inte jättedyrt ändå. Byta verkar inte heller jättesvårt trots allt. Av med krockkudde, ratt och plastkåpor så är det bara att ploppa bort den och i med den nya. Kan tänkas att det behövs mjukvara men om man vill göra hårdvarubiten själv så känns det inte ogörligt i allafall.
20200630_100448.jpg
20200630_100448.jpg (840.56 KiB) Visad 1246 gånger
20200630_100502.jpg
20200630_100502.jpg (776.58 KiB) Visad 1246 gånger

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]