Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V60, D3 2019.
Köpte den för två veckor sedan på Rejmes och har upptäckt någon form av skit eller imma på insidan av glaset till förardisplayen.
Jag såg det tidigt men trodde det var på utsidan. T.ex att det blivit kvar lite när de rengjorde inför försäljningen.
Men idag försökte jag putsa bort det, men det gick inte. Misstänker därför att det är på insidan.
Det är något fält till än det som syns på bilderna.

Har ni något liknande?

Med vänlig hälsning Martin
Bilagor
IMG_1654 3.jpg
IMG_1654 3.jpg (660.2 KiB) Visad 1239 gånger
Hade nåt liknande på min när jag tog ut den, är nån skyddshinna som dom inte gjort rent ordentligt innan leverans.

Trodde som dig att det var nåt på insidan men visade sig vara på utsidan i mitt fall, för mig var det att gnugga ordentligt men nåt mild såpa för att bli av med det.

Testa på en liten yta om du inte vill åka tillbaka för åtgärd.
Hade nåt liknande på min när jag tog ut den, är nån skyddshinna som dom inte gjort rent ordentligt innan leverans.

Trodde som dig att det var nåt på insidan men visade sig vara på utsidan i mitt fall, för mig var det att gnugga ordentligt men nåt mild såpa för att bli av med det.

Testa på en liten yta om du inte vill åka tillbaka för åtgärd.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]