Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anton27
Har nyss beställt en xc60 t6 laddhybrid och det står att den ska levereras i november. Vad jag kan minnas så har de senaste tjänstebilarna beställts runt samma tid men kommit i slutet av augusti. Vad är anledningen till att det är så långa leveranstider detta året? Har det något att göra med att bandet stängdes i nån vecka eller att det är en laddhybrid, eller kanske båda?
av Petzzon
XC60 Laddhybrider tillverkas ju i Kina det gör ju transporten betydligt längre. Lägg sen till efterfrågan, tillgång på batterier samt Corona så blir det så illa tyvärr. Min kommer ta ca 11 månader från beställning.
Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.
Har nu följt bilen via appen "Min Volvo", för några veckor sedan sp blinkade appen till och sade att bilen var byggd i Kina och nu väntade på transport till Göteborg. Beräknad leverans var satt till V.30.
På tisdagar så brukar räkneverket i appen slå om för att minska en vecka, men idag när jag tittar i appen så förväntade jag mig att appen skulle ha räknat ned till 5-veckor kvar ,men nu har någonting hänt. Nu skall jag få vänta i 8 veckor ytterligare, leverans V.38.

Detta är inte OK tycker jag!
Har niandra som väntar på T8-biler med tidigare beräknad leverans runt V.30 fått ändrad leveransdatum?

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
av Leif55
JagVillHaMinVolvo skrev: tis 09 jun 2020, 15:55 Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.
Har nu följt bilen via appen "Min Volvo", för några veckor sedan sp blinkade appen till och sade att bilen var byggd i Kina och nu väntade på transport till Göteborg. Beräknad leverans var satt till V.30.
På tisdagar så brukar räkneverket i appen slå om för att minska en vecka, men idag när jag tittar i appen så förväntade jag mig att appen skulle ha räknat ned till 5-veckor kvar ,men nu har någonting hänt. Nu skall jag få vänta i 8 veckor ytterligare, leverans V.38.

Har niandra som väntar på T8-biler med tidigare beräknad leverans runt V.30 fått ändrad leveransdatum?

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
Det är åt helvete!
Jag har också lev. V30 men än så länge ingen skillnad...
Om du kollar och använder tråden ”leveranstider xc60 T8” så kan du läsa om oss andra.
JagVillHaMinVolvo skrev:Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
Jag har nu varit i kontakt med min ÅF. De bekräftar att appen "Min Volvo" visar fel info för min bil just nu.
Korrekt status är att bilen är på väg och beräknad leverans är v.27 vilket är 3 veckor tidigare än tidigare annonserat datum ( eller 11 veckor tidigare än det felaktiga datumet)
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]