Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tunnis
#1383375
T8ans matta har ett veck för att ta upp den lilla nivåskillnad som finns på golvet.
Antar att nivåskillnaden har med batterierna att göra och at den inte finns på övriga modeller?
av fragge
#1383449
Ehh, jag har en XC60 T8 MY19 och har ingen särskild nivåskillnad i bagaget. Jag har den vanliga bagagerumsmattan med gummi på ena sidan och textil på den andra(extra tillval). Skulle jag välja igen skulle jag ta den vanliga gummimattan.
av Lövet
#1383458
Den är väl extra dyr som marknadsanpassning kanske? ;-)
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1383585
Det er en liten nivåforskjell i bagasjerommet på T8, og matten er tilpasset dette.

Hybridbatteriet ligger i midtkonsollen mellom forsetene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1383588
Skillnaden måste vara väldigt liten, här jämfört D3 och T8, båda MY20.
Det ser ut som ett veck i mattan/golvet där laddsladden slutar, närmast i bild.

https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 4-14426261
XC60 D3 MY20.JPG
XC60 D3 MY20.JPG (98.1 KiB) Visad 1008 gånger
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 8-14591316
XC60 T8 MY20.JPG
XC60 T8 MY20.JPG (76.81 KiB) Visad 1008 gånger
av fragge
#1383627
Konstigt, jag har helt slätt golv bak i min T8 som på bilden ovan. Det är dock en MY19 om de har gjort någon förändring till MY20.
En annan sak som kan spela in är luftfjädring eller ej. Jag valde bort luftfjädring på min (p.g.a. kvalitetsproblemen) och tankarna + kompressorn sitter under den förhöjda delen av bagaget, kanske det är det som avgör om man har förhöjningen eller ej?
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1383646
fragge skrev:Konstigt, jag har helt slätt golv bak i min T8 som på bilden ovan. Det är dock en MY19 om de har gjort någon förändring till MY20.
En annan sak som kan spela in är luftfjädring eller ej. Jag valde bort luftfjädring på min (p.g.a. kvalitetsproblemen) och tankarna + kompressorn sitter under den förhöjda delen av bagaget, kanske det är det som avgör om man har förhöjningen eller ej?
Mulig, jeg har nivåforskjell og luftfjæring i alle fall. Kan sammenligne med bilen til mine foreldre som er uten luftfjæring neste gang vi drar dit.

Kvaliteten er jeg ikke redd for, har allerede kjørt XC90 T8 med luftfjæring i 4,5 år uten noen problemer, og beholder ikke bilene så lenge.

Edit: Tok en titt nå, 12V batteriet er høyeste punktet under platen.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]