Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1383603
Kan vara så att BSR inte vill lova runt och håller sig till krångelmetoden. En variant som alltid fungerar för att undvika reklamationer o besvikelser. Så var det vad BSR STH sa hur PPC skulle anslutas till mig också. Men jag testar väl med ODB anslutning först, om det fungerar blir det en positiv överraskning.
#1383754
fjohan82 skrev:Företaget som PelleTh var hos är BSR Stockholm Premium Servicecenter.
Ja och dom borde väl kunna göra samma som det premiumcenter jag var hos i Örebro?

Jag pratade med dom i Växjö först och dom beskrev hur det gick till och. Jag fick välja att antingen skicka in styrenheten eller åka till ett premiumcenter.

Bilen är en 2018 D3 AWD

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

#1383912
När jag skulle blåsa in trimmer igen i min d3 my18 så ringde jag till bsr hk och frågade vad om jag var tvungen att motera ut styrenheten. Då bilen var utplockad i mitten av -17 tycker de att jag skulle prova via obd innan jag gick lös på styrenheten. När jag väl provade funkade det inte så det blev att ta ut boxen. Problemet var bara att ppcn trodde den satt i bilen fortfarande och inte i styrenheten. Ringde Bsr och de typ skapade typ ny trimfil som blev kompatibel med styrenheten. Inte helt enkelt men det blev bra tillslut :-) . Ska tillägga att volvo passade på att skicka in ny mjukvara såklart när den var inne på bilia, dock var den riktigt trevlig att köra runt med ett tag innan trimmet blåstes in igen :ninja:

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]