av v70glt - fre 05 jun 2020, 22:28
- fre 05 jun 2020, 22:28
#1383572
@MickeM, @MickeM,
Det låter dock även vid nystart.
MickeM skrev:Japp, det låter så svagt så att man bara hör det stillastående och med förardörren öppen. Ljudet kan inte höras från kupén. Japp det är kortare än en sekund. Väldigt kort. Halv sekund kanske.SubMarine skrev: ↑fre 29 maj 2020, 10:07 Ni som har dålig hållbarhet på era urtrampningslager, är det så att ni står med kopplingen nertryckt och växel i vid rödljus etc istället för att lägga i friläge och släppa upp kopplingen medan ni väntar på att kunna köra vidare? Är uppe i 44k mil på originallagret på min -99a, ta i trä :)Jag gör också så, och har lärt frugan att göra lika.
Det känns rätt, MEN, faktum är att de flesta ihopbyggd lager/hydrualcylinder byts för att hydrualiska delen har gett sig. Inte lagerdelen.
Detta enl två polare som är bilmekanikers, och gäller generellt bland biltillverkare.
Jag fortsätter göra så, men rätt eller fel =???
Ang ljudet när kopplingen släpps, så är det bara en kort kort stund det uppstår?
(Dvs troligen kortare än sekunden du uppger)
Och stillastående, helst med varm låda?
Då är det nog bara syncroniseringsrings-rasslet som många M56 får.
Vissa låter på lågvarv under färd, andra stillastående på tomgång, och andra inte alls.
Att det skulle kunna ge ett kort rassel när det drar igång lådan från helt stillastående är långt ifrån omöjligt.
Lösningen är lådbyte till en nyrenoverad, eller extremt lågmilad, men lösningen kan också vara att strunta i det och körs vidare.
Det låter dock även vid nystart.