Moderator: Moderatorer

#1383026
theodorkalin skrev:
grillchips skrev:@theodorkalin, tänkte att jag ska försöka spola av ca 20cm pollen som ligger på bilen först. :D
Jag var sugen på 50-70% på framrutorna, knappt så man tänker på det liksom. Men ja, ibland får man ge med sig.
ja usch denna pollen... blir nog där nånstans, lyckades övertala sambon med toning genom att säga att bilen kommer bli mycket svalare och behagligare under resor i bilen under varma dagar :-D
Är också väldigt sugen på tonade framrutor, är mest orolig för att få samma färg som övriga bilen. Gör du det via jobbet tro?
#1383027
Briander skrev:
theodorkalin skrev:
grillchips skrev:@theodorkalin, tänkte att jag ska försöka spola av ca 20cm pollen som ligger på bilen först. :D
Jag var sugen på 50-70% på framrutorna, knappt så man tänker på det liksom. Men ja, ibland får man ge med sig.
ja usch denna pollen... blir nog där nånstans, lyckades övertala sambon med toning genom att säga att bilen kommer bli mycket svalare och behagligare under resor i bilen under varma dagar :-D
Är också väldigt sugen på tonade framrutor, är mest orolig för att få samma färg som övriga bilen. Gör du det via jobbet tro?
Blir nog en lättare toning, testat o tona bak själv för att se hur de blir först. Men har ju inte folierat kromet som digBildNix blir för dyrt genom jobbetBild


Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

#1383113
Volvia meddelade att föraren av den andra bilen var vållande till olyckan där de körde in i baken på mig.

Bilen var inne på service idag, han bytte även bromsarna bak. Kan väl ärligt säga att jag i fortsättningen byter sådant på andra ställen än Bilia. Där prisnivån är lägre.
Men hoppas på att detta är världens högsta kvalitet som håller mitt ägande ut...

Tyvärr upptäcktes att bilen läcker olja och det ska bli en omtätning (TJ33409) på övre transmissionskåpa. Tydligen har detta åtgärdats en gång tidigare vid föregående service, innan jag köpte bilen i höstas, men uppenbarligen inte tillräckligt bra. Känns ju sådär...
#1383118
Jernhand skrev: Bilen var inne på service idag, han bytte även bromsarna bak. Kan väl ärligt säga att jag i fortsättningen byter sådant på andra ställen än Bilia. Där prisnivån är lägre.
Men hoppas på att detta är världens högsta kvalitet som håller mitt ägande ut...
Hehe, deras prisnivå på allt vad det gäller bromsar är helt sanslösa. Vad jag inte tänkte på vid en service var bromsljan, de tog 1600kr för att byta den och andra runt om Bilia 800kr. Beställde belägg och skivor (Ate) samt en massa nya verktyg till förra bilen och gjorde det själv, sparade 7000kr jämfört med deras prisförslag, trots verktygen, fick be om det två gånger för trodde de räknat fel :sick: Dessutom dammar Volvos belägg något alldeles i hästväg, bara att byta till vanliga Ate-belägg gjorde ju att fälgarna såt trevliga ut längre.

Jaja, men det var ju bra att den som orsakade olyckan får stå för fiolerna i alla fall :-)
#1383152
Kom på att ja besiktade bilen förra veckan. Bokade tiden kvällen innan och 06:41 på morgonen åkte jag därifrån med blankt papper.
Bakluckan hade börjat gneeeka så sambon tyckte att de va pinsamt. Tog dän högra gasdämparen och gjorde rent kulorna och dämparen. Fettade in kulorna och återmonterade, knäpptyst.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1383182
Fått utblåsen på min R-Design utbytta till Polestar utblåsen.
Ser mycket bättre ut med svarta istället för krom på en alldeles svart bakända :-D

Sjukt vad pollen det är just nu bilen har stått utomhus en timme och är redan nästan gul. :mad:
IMG_1104.1.jpg
IMG_1104.1.jpg (639.35 KiB) Visad 1026 gånger
Användarvisningsbild
av Jefe
#1383193
@fjohan82,

Ja jag ska byta ut den mot en helsvart vid tillfälle.
Har varit lite lat med den brukar byta ut den det första jag gör.
#1383304
Inköp av en laddplatta fick det bli, snygg och riktigt bra passform
1.JPG
1.JPG (573.35 KiB) Visad 931 gånger
2.JPG
2.JPG (551.61 KiB) Visad 931 gånger
3.JPG
3.JPG (409.8 KiB) Visad 931 gånger
4.JPG
4.JPG (605.38 KiB) Visad 931 gånger
#1383326
Tonat rutornaBild och även monterat side scuff plate och spacers bak bara ännuBild
20200604_192915.jpg
20200604_192915.jpg (113.68 KiB) Visad 886 gånger
20200604_192725.jpg
20200604_192725.jpg (128.53 KiB) Visad 886 gånger
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

  • 1
  • 1329
  • 1330
  • 1331
  • 1332
  • 1333
  • 1845
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]