Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av micke59
#1382440
Hej.
Bytte till en ny Iphone SE från en äldre modell, tog en säkerhetskopia på gamla luren och återskapade den på nya luren.
Men i VOC appen står nu att fönster är öppna hela tiden trots att så icke är fallet.

Tips någon?

/Micke
Användarvisningsbild
av MartinS
#1382465
Testa att ta bort appen och installera den igen kanske?
av micke59
#1382600
Hjälpte inte att ta bort appen och installera om den. Har mailat supporten så får vi se vad dom säger.
av UnleashFusion
#1382601
micke59 skrev: lör 30 maj 2020, 15:58 Hjälpte inte att ta bort appen och installera om den. Har mailat supporten så får vi se vad dom säger.
har du provat att logga ut/avinstallerat på din gamla lur och sen testa igen på nya luren?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382616
Min visade så i typ 1 månad, vad jag än gjorde så gick det inte att få bort.
Körde till och med rutorna upp & ner.
En dag var det bara borta...
Användarvisningsbild
av Cotag
#1382635
Provat "nolla" givarna på rutorna? Finns väl nån rutin för det där, ner-upp och sen trycka/hålla en stund uppe extra?
Har för mig att jag läste och gjorde så någon gång. Tittar jag nu i appen så är en ruta "nere" igen.
Tydligen inte så lätt att få rätt på sånt där ...
av micke59
#1383023
Fick svar från supporten:
Hej Mikael,



Tack för ditt mejl.



När appen och bilen tappar kontakt med varandra kan man få dessa felaktiga meddelanden.



Följ instruktionen nedan så kommer informationen att uppdateras så den visar rätt.



Skulle den inte göra det ber vi dig att kontakta närmaste Volvohandlare som behöver felsöka din bils Volvo on Call enhet.



1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna.

2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.

3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.

4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.

5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.

6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.

Har inte provat än, men nu är det bara fönstret på förardörren som är öppen tror den.
av Larslars
#1383075
Det var en lång o tydlig instruktion det.
micke59 skrev: men nu är det bara fönstret på förardörren som är öppen tror den.

har själv varit ute för att VOC larmar för "fönster öppet" fast det egentligen var stängt ( trodde jag).
visade sig att i bland när man kör autoupp på rutan så när den kommer ända upp så backade rutan/fönsterhissen 1-2 mm av någon anledning. kom på det av en händelse när man satt o lekte med knapparna och rutan gick upp en liten bit till och då var VOC tyst.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]