Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1382987
Hejsan har en V60 T5 med sportchassi. Har nyligen köpt större fälgar till bilen & även beställt en h&R sänkningsats, då jag tyvärr inte tycker sportchassit sänker tillräckligt mycket för att det ska se riktigt bra ut när man har lite större fälgar på.

Så min fråga är hur mycket jobb är det för en verkstad att montera en sänkningssats på en V60 & vad är ett normalt rimligt pris.

Har fått ett prisförslag på mellan 5000-5500kr med montering av fjädrarna plus hjulinställning. Men tycker att det låter dyrt.
#1383142
Öppnade satsen idag. Ser nu att det är två fjädrar fram & två klossar till bladfjädringen bak. Visste faktiskt inte att det var bladfjädring bak på nya v60:n.

Vet att när jag monterade sänknings fjädrar på min gamla v70 för en 7-8 års sedan så gav jag 2500kr inklusive hjulinställning på samma verkstad. Var därför jag tyckte det lät väldigt dyrt nu när jag fick ett pris på mellan 5000-5500kr, vilket är mer än det dubbla sen sist & inflationen inte rört sig så mycket sen dess.

Men kanske är mer jobb att sänka en bil med bladfjädring bak en att byta vanliga spiralfjädrar.

Är det någon här som har monterat en sänkningssats på den nya v60:n & vad gav ni? Hade varit intressant att veta.

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]