Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1376386
Den förbannade trygghetsbelysningen...
Gjorde service i dec, påpekade efteråt att timern inte hade ändrats men jag fick bara ett drygt svar tillbaka "jag har F.....E installerat 2.0"....
Bestämde mig i samband med däckbyte nu att betala för en ny upp datering.....MEN ändring av timern fanns inte med då heller!!!
Skickade ett mail till Volvocars där jag ifrågasatte om denna ändring verkligen är med eller om dem bara skrivit fel.

Tack för ditt mejl och ber om ursäkt för den sena återkopplingen.
För en vidare dialog i dina frågor hjälper jag dig gärna i kontakt med ansvarig hos din Volvohandlare som har utfört servicen.
Vad har du för registreringsnummer på bilen?
#1377948
Nu har jag frågat verkstaden om all tillgänglig mjukvara laddades ned under besöket för R29998 och svaret är "Det stämmer som du skriver. Det skall laddas ner den senaste mjukvaran i din bil.". Jag har bifogat en bild på trygghetstimrarna (30, 60 och 90 s, ej 120) och återkommer om jag får svar på varför detta inte har uppdaterats på min bil.
#1377965
y97olle skrev: mån 04 maj 2020, 12:35 Nu har jag frågat verkstaden om all tillgänglig mjukvara laddades ned under besöket för R29998 och svaret är "Det stämmer som du skriver. Det skall laddas ner den senaste mjukvaran i din bil.". Jag har bifogat en bild på trygghetstimrarna (30, 60 och 90 s, ej 120) och återkommer om jag får svar på varför detta inte har uppdaterats på min bil.
FYI:
viewtopic.php?f=79&t=152614&hilit=timer ... 0#p1349042
#1378053
hmm
jag har inte nån möjlighet att välja timer utan jag kan bara välja på eller av.
Tror att det du har skickat bild på är ledbelysningen.

Trygghetsbelysning
När funktionen aktiverats med fjärrnyckeln vid upplåsning lyser positionsljus, belysning i yttre handtag *, nummerskyltsbelysning, inre taklampor samt golvbelysning. Om en dörr öppnas inom aktiveringstiden kommer tiden för belysningen i yttre handtag * och den interiöra belysningen att förlängas.
Funktionen kan deaktiveras/aktiveras via centerdisplayen.

Ledbelysning
För att aktivera funktionen:
När funktionen aktiverats lyser halvljus, positionsljus, belysning i yttre handtag * samt nummerskyltsbelysning.
Tiden för hur länge ledbelysningen ska hållas tänd kan ställas in via centerdisplayen.
#1382894
Ja, enligt information från serviceteknikern så har jag (nu fått) 120 s trygghetstimer som inte går att ändra, jag hade som flera här har påpekat blandat ihop trygghetsbelysning och ledbelysning. För tillfället får jag inte något meddelande om att det finns uppgraderingar i "Download Center" (vilket jag har fått tidigare, även om jag inte har kunnat ladda ner något), det antar jag är ett tecken på att bilen är så uppdaterad den kan bli just nu?

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]