Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneB77
#1382889
AndreasThn skrev:
JanneB77 skrev: tis 02 jun 2020, 09:59 Tack för att du tog dig tid! :-)
Verkar som att min återförsäljare kommer att få ett besök med en reklamation... :mad:
Vill du ha ett litet filmklipp så kan du skicka ditt nr i ett pm så skickar jag över den.
Det är lugnt, tack ändå! Har koll på hur det ska se ut när den fälls ut/in men väldigt fattigt av Volvo om det inte går på en CC...
av jaronsso
#1382891
Om det är fallet att det inte går med just 60-CC är det ju en uppenbar miss i hela maskineriet. En produkt som är designad men inte testad fullt ut och som gått i produktion.
Detta kan ju inte varit meningen från början.

En funktion som förvisso inte påverkar bilens prestanda eller liknande, men en riktigt klantig och tämligen usel hantering.

Att det skrapar utan skydd är väl sannolikt handlarens fel. Kan inte vara korrekt monterad, eller också är själva dragkroken felaktigt byggd.
PS.
Jag har ingen 60-CC men på min vanliga V60 fungerar det fint med skyddet.
Men det hjälper dig inte här.
av JanneB77
#1382892
jaronsso skrev: tis 02 jun 2020, 10:57 Om det är fallet att det inte går med just 60-CC är det ju en uppenbar miss i hela maskineriet. En produkt som är designad men inte testad fullt ut och som gått i produktion.
Detta kan ju inte varit meningen från början.

En funktion som förvisso inte påverkar bilens prestanda eller liknande, men en riktigt klantig och tämligen usel hantering.

Att det skrapar utan skydd är väl sannolikt handlarens fel. Kan inte vara korrekt monterad, eller också är själva dragkroken felaktigt byggd.
PS.
Jag har ingen 60-CC men på min vanliga V60 fungerar det fint med skyddet.
Men det hjälper dig inte här.
Ja, håller med dig. Återstår att se om det är Volvo Cars som beter sig så fattigt eller om det är en klåpare på verkstaden... Har skrivit till Volvo Cars också och ställt frågan om det verkligen är så här. Återkommer med deras (och ÅF) svar! :-D
Användarvisningsbild
av leiwi
#1382902
JanneB77 skrev:Precis, så var det på min V90 CC men säljaren hävdar att kulskydd inte finns på V60 vilket låter helt sjukt... Vad är det för bil på bilden?
En "riktig" volvo säljare , som bara yrar som vanligt :mad:
av fragge
#1382920
Jag har en XC60 och har kulskyddet som den tidigare bilden visar. Funkar att fälla in och ut med skyddet på.
av JanneB77
#1382953
UECSJ skrev: tis 02 jun 2020, 17:37 Min V60 CC har kulskyddet som bilden visar.
Skönt att höra! Då är det verkstaden som gjort ett pissjobb. Fick svar från säljaren, ska åka till verkstaden på torsdag så ska de kika på det. Då hoppas jag på en lösning. :-)
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1382981
Från och med strukturvecka 202011 är kulskyddet borttaget ur produktion. Vidare info står inte att läsa.
Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]