Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1258845
Man kan ju tänka sig att man faktiskt har koll på olika temperaturer i och i kring motorn och växellådan och inte stänger av då.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1258856
olofgeo skrev: mån 09 jul 2018, 23:06 Många kommentarer,skall man tolka det som att man inte kan bli av med ss.
Som det är nu: Ja. Vet dock inte om den modul som finns på olika nätsajter till tex V60 (11-18) fungerar till 90-bilarna.
av Hypoxia
#1259034
olofgeo skrev: mån 09 jul 2018, 23:06 Många kommentarer,skall man tolka det som att man inte kan bli av med ss.
Kolla inlägg 3&4 i tråden, där finns sedan länge åtminstone ett svar med en lösning som redan tillhandahålls av Volvo.
Om du dessutom kopplar din profil till din bilnyckel så ska du inte ens snurra på ratten varje gång du sätter dig i bilen. Just nyckelkopplingen ligger på min att-göra-lista sedan länge men har inte kommit till skott ännu.

Frippefräs skrev: mån 09 jul 2018, 14:40 Drive mode individuellt, klona det körläge du vill använda men inaktivera start/stopp, tar inte lång tid att snurra på ratten
JonasPavletic skrev: mån 09 jul 2018, 14:43 Det går alldeles utmärkt att stänga av start/stopp, åtminstone på min XC90 D5.
Antingen definierar du en egen profil och där klicka ur funktionen start/stopp eller så använder du "Performance"-profilen.

För egen del så har jag använt det första alternativet och använder Comfort som bas, men med fjädringen från Performance och deaktiverad start/stopp.
av Xanthopteryx
#1259038
Du kan Inte låsa profilen till nyckeln. Just nu i allafall.
Så snurra på ratten till mitt individuella läge måste jag göra varje gång jag startat.
av olofgeo
#1259050
Jag har valt individuell profil och kopplat nyckeln till denna, samt bockat av motor i standby, verkar ju fungera.
av Xanthopteryx
#1259052
Har de ändrat det i mjukvaran nu då? Jag kunde inte låsa fast profilen förut och Volvo sade själva att det inte skulle gå.
Måste testa igen!
av olofgeo
#1259054
Helt rätt det fungerar inte, trodde jag löst problemt genom att koppla nyckel,vet inte vad ska vara bra för med profil att koppla till nyckel.
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1261197
Modulen som jag köpt från en ryss funkar klockrent :-) åtminstone på vår XC60 2017, däremot kan man ju undra hur PostNord fungerar, eller snarare inte fungerar... :x

Mike
av martin991
#1382841
Bumpar denna tråden och hoppas att någon kommit på en lösning att koppla profilen till individuellt läge... Så man slipper snurra på ”ratten” vid varje uppstart.
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]