NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1382717
Bra kommentar med slangarna! Dom bytte jag ju också. Motorfästet lossas bara i karossen, så motorn behöver inte stöttas. Då kan man flytta motorn bakåt några cm. då blir det lättare att få bort värmeskölden.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

#1382762
Jag laddade ner engelsk version av vida med virtuell maskin på något engelskt forum, funkar helt ok. Tror jag hittade länken någonstans här på forumet, antagligen i den megalånga tråden om vida/dice.

Edit:
https://forums.swedespeed.com/showthrea ... nload-Link
#1383069
Janne76 skrev: tor 28 maj 2020, 22:48 V50 1.6d som snart gått 19k mil på originalfiltret.
Lite imponerande , men efter några månader med korta körsträckor så spottar bilen felkoder kopplade till partikelfiltret (P242f och P2458).

Jag har läst trådarna på forumet och det finns oändligt många trådar om just partikelfilter, men jag hittar ingen manual/instruktion/video för hur man byter den, på hela jäkla internet :-o

Jag är en hobbymekare, bromsar, vätskor, filter, hjulupphängning mm är inga bekymmer, men hade önskat någon form av tutorial. Någon vänlig själ som har tillgång till en? :crying: 8-) :-D
Har PM:at länk till dokumentet!
/Nisseo

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]