Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1382469
"Hur vet man att boxen passar?"
Nummren på boxen behöver vara samma som den du har. Men i regel är det "samma årsmodell och samma utrustning" som gäller.. T ex, TRACS/inte TRACS är olika, likaså AWD/2WD är olika. Och årsmodellerna måste stämma, iaf mellan "fas1 och fas2" så att säga, dvs har du en 98a måste boxen vara 97-98, har du en 99a måste boxen vara 99-00.

Men nummren på boxen är det enklaste att gå efter.
av ulla245
#1382682
Jag har öppnat ABS boxen och det är en lödning som brunnit , helt svart och luktar bränt , det är den som det står nr 9 på . Vad kan ha hänt tro ? törs jag sätta dit den boxen jag lånat ? kan det vara ngt fel i kontaktstycket ? eller är det själva boxen ? säkringarna är hela .
av Erik Å
#1382726
Det hade varit ett intressant med ett foto av brandplatsen :-) Lättare att spekulera i vad som har hänt och vad som har brunnit då..
Var det original ABS-styrboxen eller ersättaren som brann?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1382731
Som sagt, bild skulle underlätta enormt.
Men rent generellt så luktar det och ser bränt av en lödning tyder det på att kontakten har varit dålig, med varmgång som resultat. I ett sådant läge måste även själva kretskortet inspekteras, så inga leder har brunnit också.
av ulla245
#1382742
Det var orginalet , jag lödde om den i höstas , men jag är inte bra på det så jag antar att det beror på dålig lödning . jag ska se om jag kan fixa en bild .
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]