Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80-04
#1377235
Hade min XC60 B5 diesel AWD -20 på service. Dom gjorde en uppgradering och fick i displayen en "batterisymbol" ovanom bränslemätaren. Visar då hybridbatteriet laddas vid inbromsning. Enligt instruktionsboken laddas batteriet vid inbromsing och motorbromsning. Betvivlar det där med motorbromsning, för det känns som att att det fungerar endast då farthållaren är på och bilen börjar bromsa med bromsarna i nedförbacke eller pga bilar som saktar in framför. Har inte fått den fulladdad, symbolen visar ungefär 80? Instruktiosboken känner inte till symbolen.
av Mikaels80
#1382348
Jag har precis samma symbol i min bil fast den lyser konstant, även när jag står still på tomgång. Hittar ingen info nånstans om detta, konstigt...
av Farbrorn01
#1382352
Mikaels80 skrev:Jag har precis samma symbol i min bil fast den lyser konstant, även när jag står still på tomgång. Hittar ingen info nånstans om detta, konstigt...
Den är vit tills man bromsar, då ska den ändra färg när den visar att den laddar.

Gör det inte så på din ?

Skickat från min HD1903 via Tapatalk

av Mikaels80
#1382379
Farbrorn01 skrev: tor 28 maj 2020, 21:41
Mikaels80 skrev:Jag har precis samma symbol i min bil fast den lyser konstant, även när jag står still på tomgång. Hittar ingen info nånstans om detta, konstigt...
Den är vit tills man bromsar, då ska den ändra färg när den visar att den laddar.

Gör det inte så på din ?

Skickat från min HD1903 via Tapatalk
Aha, det är så det skall funka.
Jag vet inte ifall den ändrar färg, skall kolla imorgon. Tack så mycket för infon.
av Mikaels80
#1382753
Så, nu har jag kommit ihåg att kolla.
Den ändrar inte färg men den indikerar att den laddar så fort jag bromsar så allt verkar vara ok :-)
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!