kvillebäck skrev:Du måste nog köra med bilen för att få laddtryck... hur gjorde ni mätningen när slangen "skulle fyllas med tryck"?
Det som du kallar Wastegate är egentligen inge Wastegate utan en tryck-klocka som styr VNT.
Det första du bör göra i detta fall är att kolla den röda magnetventilen som är skruvad med två torx på motorblocket bakom drivaxeln till höger hjul.
Tag ur den och kontrollera att den reagerar på 12 volt och inte sitter fast. Håll koll på slangarna så de kommer tillbaka på rätt plats
Ok, nej vi körde på tomgång och sen gasade vi upp i höga varv, men vi körde inte bilen. Det går alltså inte att se då om slangen blir trycksatt?
Jag har kikat efter den magnetventilen, men ser inte den. Måste jag in under bilen? Har du nån bild på var den sitter?
Nu kanske jag är lite dum,
men hur kollar jag enklast att den reagerar på 12 volt? Kan jag dra kablar från batteriet eller hur gör man bäst?
Uppskattar verkligen hjälpen då jag snart måste inse fakta och lämna in den på verkstad. Men hoppas på magnetventilen.