Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rickie77
#1382588
Jag har en nybyggd motor som trycker ut packboxarna vid kammarna. Motorn är helt nybyggd med nya kolvar och stakar alla lager, oljepump toppen är också renoverad nya ventier och ventiltätningar. Det ända jag inte bytt är turbon. Som jag förstår så är det övertryck i motorn. Jag har gjort ett komptest det var ok. Så jag undrar om någon kan ha någon aning om vad det kan vara för fel eller är det bara till att åka med den till skroten. Tacksam för all hjälp börjar bli galen

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av rickie77
#1382634
Det kan det vara men allt som har med vevhusvent att göra är bytt och dessutom ska det vara uppfräst vevhusvent i blocket. Motorn är byggd av ett välkänt företag.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av MickeM
#1382666
När, blåser den packboxen?
Vid normal körning, eller när du kör hårt?

Mixtrat med turbotrycket, eller gjort någon annan åtgärd än en ny turbo?

Monterat annat än orginal vevhusventilationsslangar, eller sitter något annat för dom var tex snyggare?

Och kolla NOGA så vevhusventilationen är satt rätt, och allt är som det ska orginal.
Speciellt turbos som får övertryck när turbon laddar. Det får ju inte gå rakt ner i vevhusventilationen på ett sätt det inte är tänkt av konstruktörerna.
av MickeM
#1382709
rickie77 skrev: sön 31 maj 2020, 11:04 Tack för hjälpen problemet löst
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Va bra
SubMarine skrev: Vad var felet?
Befogad fråga.
rickie77 skrev:Jag vet inte sätter den i garaget ett par år så får vi se sen kanske.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Så... du vet inte vad felet var?
Ok, men du ställer undan den för att den ev självläker?
Eller?

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]