Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382675
@RocDoc: Tyvärr inte, ibland blir man rent av påhoppad och anklagad. Tråkigt med personer som inte förstår sånt...
Användarvisningsbild
av Derank
#1382677
Nystrom7 skrev:
Derank skrev:
Nystrom7 skrev:Hur enkelt är det att byta?
Min har bara gått strax över 2000 mil men kanske borde göra det nästa år iaf.jag har frågat på Volvo när jag servade sist när den oljan ska bytas och fick inget riktigt svar mer än att det är dumt att öppna nåt som fungerar.
Busenkelt, 2 torx 30 och ett kontaktstycke som ska lossas på, sedan underlättar det om du har nån form av påfyllningsspruta när du ska fylla på ny olja, efter påfyllning kör du 10min och kollar för säkerhetskull nivån igen.
Tackar. Bilen måste vara plant antar jag?

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
Japp

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av RocDoc
#1382687
fjohan82 skrev: sön 31 maj 2020, 10:44 @RocDoc: Tyvärr inte, ibland blir man rent av påhoppad och anklagad. Tråkigt med personer som inte förstår sånt...
Precis,men det var också en hel del allvar med min kommentar,bevisligen behövs service på haldexen .
Inte bara på Volvo även andra märken med haldex.
Men ibland tröttnar man på att tipsa om ens erfarenheter pga.spydigheter.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382702
Volvo verkar ha så lite punkter med i serviceprogrammet som möjligt, för att kunna skylta med låga underhållskostnader.
När sen delar som innehåller olja rasar (växellåda, AWD etc.) står kunden/ägaren där med byxorna nere och ett tömt bankkonto...
Användarvisningsbild
av Derank
#1382704
fjohan82 skrev:Volvo verkar ha så lite punkter med i serviceprogrammet som möjligt, för att kunna skylta med låga underhållskostnader.
När sen delar som innehåller olja rasar (växellåda, AWD etc.) står kunden/ägaren där med byxorna nere och ett tömt bankkonto...
Jag såg faktiskt att det stod i användarmanualen till xc60in att byte av olja i växellåda kan vara nödvändigt under vissa körförhållanden.........inte helt lätttolkat...

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Filippo76
#1382716
Derank skrev:
fjohan82 skrev:Volvo verkar ha så lite punkter med i serviceprogrammet som möjligt, för att kunna skylta med låga underhållskostnader.
När sen delar som innehåller olja rasar (växellåda, AWD etc.) står kunden/ägaren där med byxorna nere och ett tömt bankkonto...
Jag såg faktiskt att det stod i användarmanualen till xc60in att byte av olja i växellåda kan vara nödvändigt under vissa körförhållanden.........inte helt lätttolkat...

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Lite utrymme för tolkning med andra ord..
Känns lite folkhälsomyndigheten
Användarvisningsbild
av mafors10
#1402089
Ja nu har sommaren gått olje byte haldex ...300 mil ungefär
den var bara lite färgad och detta skräp bara
Har lagt märke till en sak ...
mjukare start med släp på gräs
inga vibrationer start i bake på grusväg
-kan vara en inbilning
20200830_114207.jpg
20200830_114207.jpg (48.53 KiB) Visad 494 gånger
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Om framhjulen spinner är där väl n[…]

Finns frästa block som sätts över &[…]

Löjliga priser XC70

... men kan ju bli husbil framgent... Så so[…]

Martins S90-98

Roligt att se en S90 som blir ompysslad istä[…]