Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edwe
#1382168
Funkar det med billigare märken som biltemas eller skall man undvika det?
<novis>
av JanneB77
#1382174
Borde funka med vilket märke som helst. AdBlue är väl ”typ” spolarvätska och till det duger ju det mesta. :-D
av Lövet
#1382176
Edwe skrev:Funkar det med billigare märken som biltemas eller skall man undvika det?
<novis>
Inga problem alls. Det skiljer ingenting mellan märken.
av jaronsso
#1382220
Allt fungerar men du behöver ju inte köra några omvägar för att hitta det billigaste priset direkt.
Min kostnad för det hos lokala Volvo-handlaren i stan landar på ca 10 öre per körd mil.
Åtgången är så extremt liten så kör du två meter extra för att köpa det billigare har du direkt förlorat det i bränslekostnad.
av motorhuven
#1382251
Brukar tanka på pump, billigt och smidigt. Har haft ad blue sedan 6 år i Audi och vw. Förbrukar en del på långa landsvägskörningar. Vet någon hur man i v60 ser kvarvarande ad-blue i displayen?
av Farbrorn01
#1382330
motorhuven skrev:Brukar tanka på pump, billigt och smidigt. Har haft ad blue sedan 6 år i Audi och vw. Förbrukar en del på långa landsvägskörningar. Vet någon hur man i v60 ser kvarvarande ad-blue i displayen?
Under fliken bilstatus, där du även ser motoroljan.

Skickat från min HD1903 via Tapatalk

av tjtj
#1382409
Min V60 D3 MY19 behövde fyllas på med 10 liter efter 2000 mil. Kostade 70kr totalt i Adblue-pumpen på närmsta OKQ8.
Blir 3,5 öre milen... :-)
av Elektrikern84
#1382638
Tanka på pump. Fler å Fler mackar erbjuder. 6,95 kr per liter. Man kan tanka fullt direkt slipper drälla med dunk. Alltså billigare och bättre än BilButtericks

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]