Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mafors10
#1382567
RocDoc skrev:Min såg lika ut efter 6500 mil,så jag kommer att byta var 5000:e mil(om bilen håller ihop så länge)
Det är nog rätt skall köra till hösten o byta för att se hur det ser ut
men 5000 är nog rätt intervall skall köra på det tror jag

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Nystrom7
#1382645
Hur enkelt är det att byta?
Min har bara gått strax över 2000 mil men kanske borde göra det nästa år iaf.jag har frågat på Volvo när jag servade sist när den oljan ska bytas och fick inget riktigt svar mer än att det är dumt att öppna nåt som fungerar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1382648
Nystrom7 skrev:Hur enkelt är det att byta?
Min har bara gått strax över 2000 mil men kanske borde göra det nästa år iaf.jag har frågat på Volvo när jag servade sist när den oljan ska bytas och fick inget riktigt svar mer än att det är dumt att öppna nåt som fungerar.
Busenkelt, 2 torx 30 och ett kontaktstycke som ska lossas på, sedan underlättar det om du har nån form av påfyllningsspruta när du ska fylla på ny olja, efter påfyllning kör du 10min och kollar för säkerhetskull nivån igen.
av Nystrom7
#1382649
Derank skrev:
Nystrom7 skrev:Hur enkelt är det att byta?
Min har bara gått strax över 2000 mil men kanske borde göra det nästa år iaf.jag har frågat på Volvo när jag servade sist när den oljan ska bytas och fick inget riktigt svar mer än att det är dumt att öppna nåt som fungerar.
Busenkelt, 2 torx 30 och ett kontaktstycke som ska lossas på, sedan underlättar det om du har nån form av påfyllningsspruta när du ska fylla på ny olja, efter påfyllning kör du 10min och kollar för säkerhetskull nivån igen.
Tackar. Bilen måste vara plant antar jag?

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

av Nystrom7
#1382650
Zanders skrev:Det va ett ganska märkligt svar. Man servar ju saker för att dem ska fortsätta fungera. Blir dyrt att köra tills det rasar med allting Bild
Ja det tyckte jag med. Bild

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Rillee
#1382665
RocDoc skrev: sön 31 maj 2020, 08:41 Undrar varför man byter motoroljan vid service då? :-o
Motorn funkar ju!
Motoroljan utsätts av bränsle och avgaser som gör att den åldras snabbare men jag skulle nog också vilja att oljan byttes vid service vid jämna mellanrum
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Volvos fyrkraffs-system hindrar sällan framhj[…]

Löjliga priser XC70

Alltså, på riktigt??? https://www.bloc[…]

Martins S90-98

Ja, och manuella är ju extra åtrovä[…]

Servade bilen idag och fick i samband med det up[…]