Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Life
#1382394
Spännande tråd. Har samma symtom/ljud (gnägg/orkeslös) vid vissa varvtal/motstånd med v70 1.6D.
Har provat att byta turboaggregaret med tillhörande slangar. Symtomen blev mycket mindre. Bilen går jämnare även om jag kan uppfatta en antydan till ojämn kraft runt 1500rpm. Har dessvärre fortfarande ljudet men mycket lägre och mer sällan. Är mycket intresserad av om ni andra helt lyckats bli av med eländet och hur!

Mvh
Leif
#1382401
Jag plockade ner turbon och rengjorde vnt spjället då det gick trögt, märktes när jag lossat tryckklockan, och bytte magnetventilen. Visade överladdning vid diagnos. Detta löste mina problem.
#1387789
Tjena har samma problem med min V70 1.6d. Bilen är hur slö som helst och har samma ljud som på videon. Om no vet exakt vad det kan vara så
Hade det varit uppskattat o få reda på. Har varit hos två olika mekaniker och den ena säger att det kan vara egr ventilen o den andra säger att det är nån form av läckage i rören nånstans men inget snack om turbon. När mekanikern koppla upp den på datan så nämner den inget om varken egr eller turbon. Har totalt kört fast här vill inte bli blåst av mekaniker som ska experimentera med plånboken min.
#1464084
felixx66 skrev: fre 04 sep 2020, 15:14 Min V70 1.6D -11 har samma symtom. jag misstänker att det bara är magnetventilen som är kass, jag ska byta den sedan återkommer jag med resultat.
Hur gick det för dig? Mor min har samma ljud. Vart inne på Volvo 2ggr och hos en annan verkstad men dom vet inte va det beror på påstår dom.. läste magnetventilen problemet?
Användarvisningsbild
av Nebu
#1466810
Om det är turbon? Det är helt säkert något i laddluften (turbo /överladdingen). Vad är fel där är snarare frågan.
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]