Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegev
#1382214
Scooby skrev: ons 27 maj 2020, 21:16 Hämtade min Eease box idag och elektriker kommer på tisdag. Får min bil imorgon :-D IMG_0626.jpg
Snygg och grattis!!

Ska också installera laddbox snart men känner mig rätt vilsen i laddbox-djungeln!
Varför föll valet på en Ease?
av SiSi1
#1382215
Scooby skrev: ons 27 maj 2020, 21:16 Hämtade min Eease box idag och elektriker kommer på tisdag. Får min bil imorgon :-D IMG_0626.jpg
Tack för att du delar med dig, bilen glänser snyggt i solen :-)
av Leif55
#1382218
Ease eller Halo, vad fick er att välja era?
av Leif55
#1382219
Christerv70 skrev: ons 27 maj 2020, 21:29
Leif55 skrev: ons 27 maj 2020, 12:41 Jag börjar lätt förbenad över den undermåliga information som Volvo ger angående leveranstider.
Ringde först till säljaren och avreagerade mig lite, skrev sedan ett irriterat mail.
Det är bedrövligt att behöva vänta ett år eller mer och dessutom ha en säljare som inte vet något eller verkar bry sig.
Få se vad de svarar, om de svarar....
Jag beställde min bil den 28 maj förra året. Just nu har jag leveransvecka 29. Vid beställning så var leveranstiden 11 månader vilket är lång tid men det passade någorlunda med utgången av min nuvarande leasing. Självklart har jag förståelse för att det tar längre tid pga pandemin men det tillsammans med andra faktorer gör att man kanske ser sig om efter ett annat märke nästa gång. Köpt 5 bilar till företaget samt en privat av denna bilfirma så lite bättre information än ett "du får ha tålamod" kunde man ju önska sig. Återstår att se hur värderingen av nuvarande bil kommer att gå till. Jag kommer att ha betalt in 4 leasingavgifter "extra" pga den långa leveranstiden vilket påverkar restvärdet.
Kan bara hålla med, känns inte bra så här långt....
av Hink84
#1382236
Leif55 skrev: ons 27 maj 2020, 22:28 Ease eller Halo, vad fick er att välja era?
För mig är det enkelt, jag kör easee för att jag har tibber som el-leverantör, då blir boxen 1000kr billigare, plus att jag hade 1500 i vouchers via tibber pgr av att jag rekommenderat kompisar att också köra tibber.

Men också pgr av att jag kommer att kunna styra boxen via tibber (den kopplar ihop sig med volvo on call)
Då kan jag starta schemalägga laddning direkt i appen, sen kan man bestämma att den laddar när elen är som billigast osv osv.

Sist så tycker jag att easee-boxen är snygg och går att välja i den färg som passar huset/fasaden.
Om den är bättre än någon annan kan jag inte uttala mig om, bara att de som har en easee är nöjda med den, speciellt med kopplingen till volvo on call.

Nu väntar jag på bil som kommer snart, så ska jag leta rätt på en elektriker som installera den
av Nihon
#1382253
Hink84 skrev:
Leif55 skrev: ons 27 maj 2020, 22:28 Ease eller Halo, vad fick er att välja era?
För mig är det enkelt, jag kör easee för att jag har tibber som el-leverantör, då blir boxen 1000kr billigare, plus att jag hade 1500 i vouchers via tibber pgr av att jag rekommenderat kompisar att också köra tibber.

Men också pgr av att jag kommer att kunna styra boxen via tibber (den kopplar ihop sig med volvo on call)
Då kan jag starta schemalägga laddning direkt i appen, sen kan man bestämma att den laddar när elen är som billigast osv osv.

Sist så tycker jag att easee-boxen är snygg och går att välja i den färg som passar huset/fasaden.
Om den är bättre än någon annan kan jag inte uttala mig om, bara att de som har en easee är nöjda med den, speciellt med kopplingen till volvo on call.

Nu väntar jag på bil som kommer snart, så ska jag leta rätt på en elektriker som installera den
Kunde ha skrivit texten själv, precis samma anledning här :) Med skillnaden att jag får min installerad i dag. Nu är det snart bara en bil att ladda som fattas (v.28).
av Hink84
#1382411
Scooby skrev: fre 29 maj 2020, 08:52
Hink84 skrev:Nu slog min om till: På väg till din Volvohandlare :)
Grattis då! En vecka kvar då ungefär.
Tack :) Bokad för upphämtning torsdag 11:e juni,
Ska monteras Dragkrog, solfilm och stötfångarskydd hos ÅF
av Dez76
#1382561
Min beräknade leverans backade igår från v29 till v28.
Vet inte om jag vågar lita på det. Men min säljare sa att bilen beräknas komma till dom 30/6 (Början v27)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 50
Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]