Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
#1382107
EbocFear skrev: ons 27 maj 2020, 13:05 Då har jag det lite bättre då min säljare, som jag för övrigt köpt flera bilar av, åtminståne bryr sig ;-)
Men, den som väntar på något gott...
Berätta gärna vad svaret blev, om du får nått.
Tack för feedback, känns på något sätt bra att höra att fler har väntat lika länge😉.
Jepp, lägger ut svaret om det blir något....
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1382108
Leif55 skrev: ons 27 maj 2020, 13:23 Tack för feedback, känns på något sätt bra att höra att fler har väntat lika länge😉.
Jepp, lägger ut svaret om det blir något....
Väntar med spänning :-D
av TObeek
#1382169
Hink84 skrev: ons 27 maj 2020, 09:15
TObeek skrev: ons 27 maj 2020, 08:51 Fick precis svar från säljaren. Preliminärt 2-; juni kommer den till dem och de behöver ca: 1 vecka, jag ger dem till på fredag den 5:e ;-)
Kul! Vilken färg och utrustning har du? Ser gärna bilder när du får hämta ut den, det gäller alla! :)
Jag valde:
Mom avd edition
Denim blå
Drag
Akustikrutor
Teknikpaketet
Bagagegaller
Tonade rutor

Man får hålla igen lite när det är personalbil
av Scooby
#1382202
Hämtade min Eease box idag och elektriker kommer på tisdag. Får min bil imorgon :-D
IMG_0626.jpg
IMG_0626.jpg (316.39 KiB) Visad 367 gånger
av Sarcophagus
#1382203
Scooby skrev: ons 27 maj 2020, 21:16 Hämtade min Eease box idag och elektriker kommer på tisdag. Får min bil imorgon :-D IMG_0626.jpg
Nice! Härligt med leverans redan! Jag hoppas på leverans 12 Juni :-)

Är det billigare/bättre att köp box och installation av elektriker separat istället för att köpa allt i ett paket, eller hur har ni gjort med installation?
av Scooby
#1382204
Köpte min på Tibber . Vet jag inte om det blir billigare att ta ett paket med box och installation, vi får se på tisdag.
av Christerv70
#1382205
Leif55 skrev: ons 27 maj 2020, 12:41 Jag börjar lätt förbenad över den undermåliga information som Volvo ger angående leveranstider.
Ringde först till säljaren och avreagerade mig lite, skrev sedan ett irriterat mail.
Det är bedrövligt att behöva vänta ett år eller mer och dessutom ha en säljare som inte vet något eller verkar bry sig.
Få se vad de svarar, om de svarar....
Jag beställde min bil den 28 maj förra året. Just nu har jag leveransvecka 29. Vid beställning så var leveranstiden 11 månader vilket är lång tid men det passade någorlunda med utgången av min nuvarande leasing. Självklart har jag förståelse för att det tar längre tid pga pandemin men det tillsammans med andra faktorer gör att man kanske ser sig om efter ett annat märke nästa gång. Köpt 5 bilar till företaget samt en privat av denna bilfirma så lite bättre information än ett "du får ha tålamod" kunde man ju önska sig. Återstår att se hur värderingen av nuvarande bil kommer att gå till. Jag kommer att ha betalt in 4 leasingavgifter "extra" pga den långa leveranstiden vilket påverkar restvärdet.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 50
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]