Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ankan1978
#1381272
Hej...... igen.
Det är en v70n (200hk) felet finns kvar, ibland när jag ska köra iväg så varnar den för bromsfel och hastigheten visar inget, men efter nån kilometer så slocknar varningen och hastighetsmätaren drar igån, men stc service visas fortfarande, tills jag parkerar, och sen är allt som vanligt igen... iallafall oftast.
alltså jag och lödning, nja, jag har lött lite instrument förut, men har lätt för att darra och det blir bara slaffs... vad kostar en omlödning??
av ankan1978
#1381988
alltså, vad är det mer som styrs i den där boxen? för nu är det så att oftast så rör sig inte tempmätaren och då går kylfläkten ett tag efter jag stängt av bilen, och ibland funkar allt som det ska, dessutom så är den svårstartad ibland och då luktar det lite bensin, jag tror inte att olika komponenter går sönder samtidigt, utan det borde finnas nåt samband?
Användarvisningsbild
av Clodwig
#1382060
ankan1978 skrev: fre 22 maj 2020, 19:51 Hej...... igen.
Det är en v70n (200hk) felet finns kvar, ibland när jag ska köra iväg så varnar den för bromsfel och hastigheten visar inget, men efter nån kilometer så slocknar varningen och hastighetsmätaren drar igån, men stc service visas fortfarande, tills jag parkerar, och sen är allt som vanligt igen... iallafall oftast.
alltså jag och lödning, nja, jag har lött lite instrument förut, men har lätt för att darra och det blir bara slaffs... vad kostar en omlödning??
Hej.
OBD Tuning i Karlstad tar 2500:- för en omlödning av DIM. Jag hade min där för 7-8 år sedan och den har fungerat helt problemfritt efter det. https://www.obdtuning.se/sv-SE/reparati ... 70-6663009
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar