Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382028
Ta ett utdrag från Transportstyrelsen med Bank-ID, kostar gratis och kommer direkt till mailen.
Där får man namn etc., lättare att följa upp.
av SWEDENMADED
#1382036
Är väl en bra ägarhistorik, en brukare, ett företag. Enda negativa är att den verkar ha gått sina mil i Stockholmstrafiken. Aktivt chassi o parkeringsvämare är finfina grejer och snygga färger inne/ute. Växellådan inte för sent att byta oljan i. Nya instrumenten och bakänden är ju en smaksak om man gillar som kanske avgör men jag säger köpläge på denna!
Användarvisningsbild
av perin
#1382038
fjohan82 skrev: tis 26 maj 2020, 22:08 Ta ett utdrag från Transportstyrelsen med Bank-ID, kostar gratis och kommer direkt till mailen.
Där får man namn etc., lättare att följa upp.
Snabbare att kolla med appen ”Biluppgifter”.
av SWEDENMADED
#1382040
fjohan82 skrev: tis 26 maj 2020, 22:08 Ta ett utdrag från Transportstyrelsen med Bank-ID, kostar gratis och kommer direkt till mailen.
Där får man namn etc., lättare att följa upp.
Precis, kolla där och synka noterade mätarställningar från car.info så klarnar bilden av vem som brukat. Vid köpläge, om nojjig, snacka med en volvoverkstad för att checka rephistorik om en handlare som säljer för dom vet/berättar sparsamt
Användarvisningsbild
av Nexus
#1382042
Fick inte fram så mycket mera info från transportstyrelsen heller. Vore ju kul veta vilket företag som ägt bilen första tiden innan den bytte ägare till bilfirma. Sen en privatperson som ägt den bara 1 månad med ett namn jag inte kan uttala... sen bilfirma igen

Biluppgifter ligger så långt efter med uppdateringar så de kollar jag inte med längre...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382046
Biluppgifter verkar veta, eller ska man misstro det?
Aktiebolaget B.O. Park
556106-0335 (Österhaninge)
2014-11-13 Ägarbyte
Företag från Österhaninge

Verkar vara första ägaren i relation till när bilen registrerades.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1382048
Nej har inte sagt man ska misstro men de brukar vara så sega med uppdatera sidan med ägarbyte mm men tack nu vet jag lite mera. Bilen är klart intressant. Hoppas bara den är kvar några dagar då jag jobbar kvällar och svårt komma ifrån bara så där...


Söker jag på namnet som ägt bilen en månad så är det en kvinnlig tandläkare.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1382052
Okej, jag brukar inte använda sidan därav min fråga... :-)
av SWEDENMADED
#1382054
fjohan82 skrev: tis 26 maj 2020, 22:38 Biluppgifter verkar veta, eller ska man misstro det?
Aktiebolaget B.O. Park
556106-0335 (Österhaninge)
2014-11-13 Ägarbyte
Företag från Österhaninge

Verkar vara första ägaren i relation till när bilen registrerades.
Inte omöjligt att det är VDn som brukat bilen så går ju att slå honom en signal och höra om det är så och om det isf varit ett problemfritt brukande. De gånger jag gjort så har jag uteslutande mötts av mycket värdefull info och ett trevligt bemötande, så inget att tveka inför. Bättre info än från den som brukat en leasingbil kan man inte hitta någon annanstans
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 148
Felmeddelande på antisladd

Rattrullen sitter bakom ratten så krockkudde[…]

Felkod p3426 några tips?

Hej! Fick du någon lösning på fel[…]

Weber 32dir på en b20

Tänk på att om du har en B20B så […]

Fjädring V60 CC -18

Det stämmer att fjärdingen hör mer […]