Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av McQueen
#1381839
För tre månader sedan bytte verkstaden inre styrled på vänster sida. Idag råkade jag av en händelse se att något inte står rätt till på samma sida. Hur allvarligt är detta och hur länge kan jag ha kört omkring såhär?
Bilagor
IMG_4745.jpg
IMG_4745.jpg (195.63 KiB) Visad 1452 gånger
av Lövet
#1381840
Det är muffen som lossnat. Exakt när det hände går inte att säga. Effekten är att allt fett rinner ut och smuts kan komma in. Det är riktigt dåligt, måste åtgärdas omgående.
#1381842
Lövet skrev:Det är muffen som lossnat. Exakt när det hände går inte att säga. Effekten är att allt fett rinner ut och smuts kan komma in. Det är riktigt dåligt, måste åtgärdas omgående.
Har de varit där och grejat när de bytte inre styrled? Eller är det troligare att detta är en icke-relaterad händelse?
#1381846
Sa man byta inte styrled brukar man ta bort styrväxel damasken. Så det där skulle jag vilja säga att det är relaterat.
Och ett dåligt jobb. Brukligt är att även sätta dit en ny damask i rätt längd samtidigt. Och inte med ett jävla buntband lägst in på damasken.
Men det är bara vad jag tycker.
#1381852
Det verkar inte ha kommit in smuts i styrväxeln så det gäller bara att få dit damasken så fort som möjligt! Skjut på den för hand så gott det går innan du åker till verkstan. Dels för att skydda mot smuts, dels för att damasken kan bli mosad om den kommer i kläm i kuggarna (jodå, jag har provat på min R19). Visa dem fotona hur det såg ut..
Buntband ja, jag fick med fina metallklammer när jag köpte nya damasker men insåg att det inte fanns en chans att få in klämtången som man drar ihop klamren med. Så det blev buntband i alla fall på min bil.. Men förstås monterade i spåret där de ska vara. :P

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]