...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1381646
Micce1980 skrev:
joel80 skrev:
fjohan82 skrev:Folk som inte pallar att vänta på grönt... :bored:
Hörru... Om du inte orkar redigera klippet kan du väl vara snäll mot oss att säga att vi kan börja kolla 45sek in. ;)

45 sekunder jag aldrig får tillbaka i mitt liv!
Lägger du upp några klipp snart. igen?
Jodå.. Måste bara prioritera ett rätt stort jobb som ska vara klart till på onsdag. Sen ska jag försöka sätta ihop en till video.

Fjohan82, du gjorde precis inlägg nr 5000 i gruppen! Nästan så du borde få ett pris! Bild
#1381652
mikebike skrev: sön 24 maj 2020, 21:12 Varför gör man så här?
D.v.s. gör nästan klart, asfalterar och lämnar 15 mm. Vi har väntat i över en vecka, på flera sträckor.
Totalt har ungefär 50 parkeringsplatser "försvunnit".

Bild
#1381663
@mikebike: Vilken kommun är vi i?
Det är toppen som saknas, vad jag kan se. Annars kan det vara en sk vinterskålla om det har stått en längre tid, men då ska det inte lämnas sådär.... Antingen är det ett öppet avslutat jobb eller ett stängt arbetsområde.
Orsaken kan vara flera olika i tider som dessa, brist på arbetslag, något med asfaltsverket etc.
Jag satsar dock på brist på medarbetare, inte ovanligt att jag hör det som orsak i dagsläget.
#1381682
joel80 skrev: sön 24 maj 2020, 21:02
Micce1980 skrev:
joel80 skrev:


Hörru... Om du inte orkar redigera klippet kan du väl vara snäll mot oss att säga att vi kan börja kolla 45sek in. ;)

45 sekunder jag aldrig får tillbaka i mitt liv!
Lägger du upp några klipp snart. igen?
Jodå.. Måste bara prioritera ett rätt stort jobb som ska vara klart till på onsdag. Sen ska jag försöka sätta ihop en till video.

Fjohan82, du gjorde precis inlägg nr 5000 i gruppen! Nästan så du borde få ett pris! Bild
Haha, får bli nåt extra fint på grillen nästa helg då :-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1381703
Nu på morgonen råkade jag ut för en motorcykel som la sig i döda vinkeln hade tittat över höger axel och i backspegeln. Blev tutad på när jag började byta fil.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1381712
fjohan82 skrev:@mikebike: Vilken kommun är vi i?
Det är toppen som saknas, vad jag kan se. Annars kan det vara en sk vinterskålla om det har stått en längre tid, men då ska det inte lämnas sådär.... Antingen är det ett öppet avslutat jobb eller ett stängt arbetsområde.
Orsaken kan vara flera olika i tider som dessa, brist på arbetslag, något med asfaltsverket etc.
Jag satsar dock på brist på medarbetare, inte ovanligt att jag hör det som orsak i dagsläget.
Varför lägger man inte "toppen" direkt?
Är det två olika typer av asfalt, och den första måste sätta sig innan man lägger "toppen"?
Man ser ju inte detta förfarande på vägbanan, bara på trottoarer.
Den fotograferade ytan har legat så här knappt två veckor, på angränsande gata tre veckor. Man har alltså asfalterat denna trottoar halvfärdigt innan man gjort klart den första.
Det handlar alltså inte om brist på personal eller asfalt.
av Lövet
#1381762
Nej det är samma asfalt. Däremot kan det vara så att man vill lägga översta laget med vält och den maskinen är någon annanstans för tillfället. Det där ser nästan paddat ut bara. Min tanke är att man kör första lagret med padda eftersom man inte kommer åt pga kantstenen. Sen lägger man det sista och plattar med vält.
#1381772
Då handlar det om ren snålhet. De vill inte beställa/hyra vält vid flera tillfällen. Istället väntar de tills de kan asfaltera allt på en gång, d.v.s. tre kvarter.
Att vi måste parkera 1 km bort, flytta bilen varje morgon, eller ta bilen till jobbet trots att vi hellre cyklar, det skiter de i.

Kommunen kunde ju tillfälligt upphäva städdagarna (det är ändå ingen städning så här års), men icke. Parkeringsböter är en viktig inkomstkälla.
av Lövet
#1381773
Det tror jag är väldigt nära sanningen. Men det finns ju också regler kring hur de ska upphandla - att köpa till absolut lägsta pris är en av dem.
Städdagarna i stan är ju rent j-a trams i största allmänhet - det städas ju långt ifrån en gång i veckan på gatorna...
  • 1
  • 499
  • 500
  • 501
  • 502
  • 503
  • 543
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]