Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1379633
Hej!
Samma sak hände mig förra vecka , bilen blev modifierad enligt återkallelsen om att insugs plasten kunde ta fyr.... samtidigt gjorde jag en vanlig service, olja, filters..... bilen är en V70 D4 2015. Tre dagar efter varnade displayen på begränsad motorprestanda och efekten var betydligt begränsad, åkte tillbaka till Bilia och enligt OBD (Volvo Vida) så avvek temperaturen på laddtrycks givaren (med integrerad temp givare) . Service killen påstog att detta kommer komma tillbaka och att det kommer landa på ca 2800 att byta. Jag bad honom reseta felet och nu har jag kört typ 100 mil utan problem. Det tycks vara HELAS sensor som kostar ca 800 SEK på autodoc och är easy fix att byta. Kanske någon har tipps på billigare ställe att inhandla sensorn på.
MVH Dario
#1381763
Jag har också fått upp sköldpaddan ett antal gånger.
Jag har en XC60 D4 fwd från 2015 på 10000mil.
Det verkar tveklöst hända något vid denna ombyggnad som även påverkar EGR ventilen negativt.
Mycket märkligt att Volvo inte vill ta den diskussionen!
Volvo vill jag ska byta EGR ventilen, har märkt sämre motor prestanda och ryckig/hackig gång vid låga hastigheter.
Kostnaden är ju inte jätte rolig, ca 7000kr

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]

Elschema 740

Vad menar du med "måste dras om". […]

Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]