- mån 25 maj 2020, 11:07
#1381741
Moderingseringen av bilparken har tvingat fram renare diesel även i Polen och alla EU länder.
Men kör man en gammal orenad stinkdiesel från förra århudradet kan man hälla i både tvåtaktsolja och rysk högsvavlig tjockoljediesel och motorn funkar bra, det enda som händer är att de stackare som ligger bakom i trafiken kommer bli som rökta böckligar i dieselröken.
Henke203 skrev: ↑lör 16 maj 2020, 02:29 ..... Dieseln från tex Polen där det är en hysterisk skillnad.Det är inte löngre "hysterisk" skillnad, skillanden är minimal. Nya dieselbilar enligr EU-standard rullar i polen nuförtiden och de kräver extremt ren ren disesel för de har katalysator, partiklefilter, SCR/AdBlue-katalysator. O2 sensorer och NOX sensorer och de tål inte den gamla skitiga öststatsdieseln, de skulle gå sånder på nolltid om du tankade den gamla tidens feta ryssdiesel.
Moderingseringen av bilparken har tvingat fram renare diesel även i Polen och alla EU länder.
Men kör man en gammal orenad stinkdiesel från förra århudradet kan man hälla i både tvåtaktsolja och rysk högsvavlig tjockoljediesel och motorn funkar bra, det enda som händer är att de stackare som ligger bakom i trafiken kommer bli som rökta böckligar i dieselröken.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.