Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
#1381002
Svärfar hade hackand estyrning på sin s60 T3 -12 ,

Vi testade att dra på lite 5-56 på rattstångsknuten och enligt han så försvann hackandet.

Jag får lite 740 - 850 vibbar av det fenomenet, !!! eller det kanske är vanligt att man måste smörja där fortfarande?
Någon som upplevt liknande?
av III
#1381338
Om rattaxelknuten kärvat kan det bli så. Du kan nog rädda den ett tag genom att då och då olja in den. Men det är en polhemsknut med rullager och det som händer är att det kommer in fukt och så rostar det. Inträngande olja kan tillfölligt rädda situationen. Men den rätta lösningen är att byta knut. Å andra sidan lite 5-56 som löser upp och sen försöka få in krypsmörjmedel och göra så då och då kan förlänga tillfälligt till rött lång tid. Börjar det glappa så byt.
av Murre94
#1383728
Hur hackar styrningen? Min v60 hackade styrningen på och ibland kunde styrningen fastna till så man fick rycka tag lite extra i ratten när man svängde. Lämnade in bilen på bilia och slutade med att jag fick byta hela styrväxeln.. Då försvann problemet :-)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]