- fre 15 maj 2020, 19:33
#1379994
Kolla på videoklippet ovan och döm själv. Som jag ser det är det ca 10 ggr besvärligare men visst det är säkert görbart det också om det finns tid och förutsättningar.
Konstaterar att jag är glad om jag slipper byta kupéfläkt på min 2007 S80... jag skruvar inte gärna mer än jag känner mig tvungen till och ser inget egenvärde i just skruvandet.
Men för denna tråds ursprungliga fråga om att byta ”fläktmotstånd” (mera korrekt slutsteg för fläkten) så tror jag all nödvändig information finns. Ser det som ett relativt enkelt jobb om än med en del obekväma arbetsmoment.
Solomon skrev:Men tror ni att byta kupéfläkten är svårare an fläktmotstånd? Jag fick bild men är jättesvårt att förstå mig. Bilen gäller på en Volvo v60.
Kolla på videoklippet ovan och döm själv. Som jag ser det är det ca 10 ggr besvärligare men visst det är säkert görbart det också om det finns tid och förutsättningar.
Konstaterar att jag är glad om jag slipper byta kupéfläkt på min 2007 S80... jag skruvar inte gärna mer än jag känner mig tvungen till och ser inget egenvärde i just skruvandet.
Men för denna tråds ursprungliga fråga om att byta ”fläktmotstånd” (mera korrekt slutsteg för fläkten) så tror jag all nödvändig information finns. Ser det som ett relativt enkelt jobb om än med en del obekväma arbetsmoment.