Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Akita
#1338057
Mjahahja..
BLP-950A ... lite sugen är jag.. men vågar man? Jag har läst installationsanvisningarna, pdf,
som föregående talare också har gjort, och jag är lite skrämd av dom. Det är mycket pengar dessutom!

Bild
Jag har tidigare installerat en BLP i min förra bil, V70 -06, inte helt utan bekymmer. I den tråden har tyvärr bilderna försvunnit,
hatar Photobucket!! Hittar jag originalen så kommer den uppdateras. Maskinen har spelat utan problem i över 10 000 mil dock.

Idag sitter jag med en 2010, se signaturen, som endast har Premium till ljud. Det är en utmaning, snygg, om än en dyr sådan.

Bild
Jag funderar och funderar, ska jag eller ska jag inte..? Feedback uppskattas!
Användarvisningsbild
av Hioda
#1377062
Jag har köpt denna till min V70 2011. Det är ett lyft!
Användarvisningsbild
av Hioda
#1377066
Det stämmer att man måste byta ut mikrofonen, men det var rätt enkelt. Jag gillar att man får valfrihet med BLPn. Jag har installerade en gui launcher för bilbruk från Google Play vilket lyfte ytterligare i OEM-känsla. Sedan fick jag möjlighet att installera Backkamera och DVR kamera och valfri Navigation. Växlar mellan Synic och Waze.
Nu har jag installerat en remote kontroll så att jag kan starta olika saker med ett knapptryck, höja sänka volym osv.
remotecontrol.JPG
remotecontrol.JPG (25.51 KiB) Visad 2479 gånger
Användarvisningsbild
av Hioda
#1377236
Här är bilder på min remote control som jag kopplat till BLP 950A
Jog1.jpg
Jog1.jpg (43.78 KiB) Visad 2453 gånger
Jog2.jpg
Jog2.jpg (56.23 KiB) Visad 2453 gånger
av jonken69
#1379370
Hioda skrev: tor 30 apr 2020, 11:35 Här är bilder på min remote control som jag kopplat till BLP 950A
Jog1.jpg
Jog2.jpg
Tjena, har installerat detta system i min XC70 och är grymt nöjd. Nu blev jag nyfiken på vilken mic och vart man får tag på fjärrisen :)
Användarvisningsbild
av Hioda
#1380623
Hej, Har du testat micken du fick med? Det kanske inte är samma mick som kom med min enhet. Jag testade lite olika mickar som satt på vanliga telefonheased-sladdar. Hittade tillslut en som funkade bra, en Samsung. Fjärren är underbar :D Den köpte jag här:
https://www.ebay.com/itm/Universal-Wire ... 2749.l2649
Själva infästningen har jag skrivit ut på 3D-skrivaren som jag bara klämmer fast på konsolen då jag inte vill göra hål i onödan.
Användarvisningsbild
av Hioda
#1386701
Backkameran kopplade jag bara in till avsedda kontakter på PLB. Har du fortfarande problem med den?
Användarvisningsbild
av mange45
#1398030
ot men hur ser man enklast vilket system man har ? slutsteg eller ej under passagerar sätet ??
sjukt sugen på en sån mest för köra android outo och spotify samt handsfree funktion
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]