Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baloo_blondi
Hej! Ja har en v70 01 som e väldigt konstig. Lyser inte motorlampan när ja slår på tändningen så går de inte startar inte bilen. Om den e tänd så går de i bästa fall köra ett par mil. Väntar ja ett tag så kan ja få igång lampan igen o då går de e starta den igen. Har läst av felkoder o får fram kommunikationsfel motorstyrenhet. Nån som har några förslag på va de kan va?

Tack på förhand

Mvh Stefan
av halvgute57
Om du har verktyget för att få loss ECM/motor styrenheten, gör rent kontakter och spraya kontaktspray..
Felet kan (med betoning på kan) ligga där..
av halvgute57
Sök på detta forum, ska finnas tråd om detta verktyg, jag jobbar på volvo åf så vi köper från volvocars.
av baloo_blondi
Oki, får göra de. Tack så mycket. Har en liten fråga till som du kanske kan svara på. Så fort ja stoppar in nyckeln så tänds den röda triangeln o e tänd till ja tar ur nyckeln
av ulfs
Om du klickar på knappen längst ut på blinkersspaken så kanske du få upp ett meddelande till vänster i instrumenthuset.

Vad jag förstår så ser effektav[…]

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]