Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1368293
Blev idag påkörd av person som inte såg mig i döda vinkeln. Bilen ska mao in på skadebesiktning på Bilia imorgon. Har volvia försäkring eftersom det är en förmånsbil genom min arbetsgivare.

Min fråga: Vilken Bilia i Stockholm från Södertälje till Solna rekommenderas när det är lackjobb inkluderat? Osäker på om den delen av skärmen som är i metall blev skadad eller inte. Det mesta tog i bakre nedre delen av skärmen i plast.

Det är en XC60 MY18.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

#1368300
Min V60 reparerades hos Bilia Nacka efter att jag blev påkörd bakifrån i höstas.
De fick till det helt perfekt med Electric silver, som min bil har, vilken tydligen är lite mer avancerad att lackera.
All karosspassning blev dessutom 100%. :-)
Jag kan såklart inte garantera något med andras bilar, men jag har bara goda erfarenheter därifrån gällande denna incidenten.
#1368301
Är skadan inte så stor kan det räcka att polera bort en lackskada. Vet inte vilken som är bäst där uppe men skulle gissa att det inte har nån större betydelse vilken du väljer. En något mindre verkstad kan va bättre om något inte blir perfekt med lacken. Dom har inte samma tryck av antalet kunder.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1368303
GLIZ skrev:Är skadan inte så stor kan det räcka att polera bort en lackskada. Vet inte vilken som är bäst där uppe men skulle gissa att det inte har nån större betydelse vilken du väljer. En något mindre verkstad kan va bättre om något inte blir perfekt med lacken. Dom har inte samma tryck av antalet kunder.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Tror inte det räcker. Det är rejält uppskrapat. Dessutom är säkert något knäckt på insidan. Filten i bakre hjulhuset är helt sned också. Så saker har helt klart pajjat. Det trycktes till ordentligt.

Tack för era tips och kommentarer!

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

#1369179
Jag har också bra erfarenheter av Nacka. Undvik Haga Norra.
#1369185
MartinS skrev:Jag har också bra erfarenheter av Nacka. Undvik Haga Norra.
Hehe, det är så kul det här. När jag skulle lämna på sevice blev jag tipsad om att Haga Norra var bäst. FIck även ett namn så jag bokade denne. Kan ju såklart varts å att de är "sämre" förutom just honom.

Men jag ska nog försöka boka in Nacka för detta jobb. Spelar ingen roll att jag måste åka nån mil åt fel håll, kommer ändå få hyrbil.
#1369226
Jag pratar bara plåt och lack, serviceverkstaden har jag ingen erfarenhet av på något av de två ställena.
#1378112
MartinS skrev:Jag har också bra erfarenheter av Nacka. Undvik Haga Norra.
Nu har bilen lackats I Nacka. Tyvärr ett riktigt skitjobb. Lacken är helt knottrig, känns som att dra fingrarna på en apelsin. Skapligt irriterad nu. Den får går tillbaka. Hoppas det räcker med polering så det inte tar en vecka till. Skandal. Tittar de inte på lacken efter ett jobb? Syns ju tydligt hur dåligt det är gjort också. Behöver inte ens känna.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

#1378129
Rullarsving skrev:
MartinS skrev:Jag har också bra erfarenheter av Nacka. Undvik Haga Norra.
Nu har bilen lackats I Nacka. Tyvärr ett riktigt skitjobb. Lacken är helt knottrig, känns som att dra fingrarna på en apelsin. Skapligt irriterad nu. Den får går tillbaka. Hoppas det räcker med polering så det inte tar en vecka till. Skandal. Tittar de inte på lacken efter ett jobb? Syns ju tydligt hur dåligt det är gjort också. Behöver inte ens känna.
Gick ni igenom jobbet när du hämtade bilen? Vad sa de då?
Löjliga priser XC70

Precis 40/320=12.5% Skapligt lågt pås[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Säger det något särskilt att det k[…]