Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ollie
Hejsan

Jag har rivit i en kompis bil nu o skulle kolla tutan funkade ej.
Jag har läst i forumet men ej hittat ngt svar om man kan ta dän #kåpan"där man tutar på när man har airbag för att utesluta brott i jordningen vid ratten.
Det är inget kul om den poffade i ansiktet.

Tackar på förhand

Bilen är 440-95
Användarvisningsbild
av Sparkz
Klart vanligast på 400 är kabelbrott ner till tutan. Någonstans där kablarna är buntade mot ramen till kylfläkten.
Användarvisningsbild
av Mr B
Eller att själva tutan har rostat ihop...
av ollie
Mr B skrev:Eller att själva tutan har rostat ihop...
Jag har testat tutan och den funkar men inte i kontakten,
funderarde bara om ngt kontaktstycke i ratten hade gått av elr dylikt
men jag får väl mäta upp kablarna men finns det ngt sätt att ta bort plasten som man tutar på fast man har airbag för att kolla att det inte har hänt ngt i ratten.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Har du hört om reläet slår till om du trycker på tutan?
av ollie
_lucifer_ skrev:Har du hört om reläet slår till om du trycker på tutan?

Nej det gör det inte men det hände en rolig sak som jag ej kollat på ännu.
På natten så starta tutan 0030 så polisen tog kontakt med ägaren och bad denne att stänga av denna detta hände utan förvarning och då tror jag att det är ngt i ratten vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ha ha lite pinsamt för honom/henne då :D
av StigH
ollie skrev: Nej det gör det inte men det hände en rolig sak som jag ej kollat på ännu.
På natten så starta tutan 0030 så polisen tog kontakt med ägaren och bad denne att stänga av denna detta hände utan förvarning och då tror jag att det är ngt i ratten vad tror ni?
Sånt har jag också fått erfara..3-4 kvällar i veckan började larmet på en bil leva rövare vi 2330-tiden.
Vi var ett antal boende som var inte så lite ..hmm ..irriterade över detta, spec som det var en VAG-bil (med STOR text på sidorna) och han jobbade dessutom där. God reklam för firman.
Btw, kolla kablaget till tutan under fronten. Snällt uttryck, inte så bra utfört :shock: .
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]