Moderator: Moderatorer

kievY skrev: mån 04 maj 2020, 08:48 Hur långt har bilen gått? Visst att du ej har stänkskydd men det där ser ganska brutalt ut..
Jämför jag med min 06a som inte heller har stänkskydd så är just mina hörn där intakta. Inte ett enda märke.
15700 mil. Jag har kört den ca 1000mil sedan köp, vet uppriktigt inte hur det såg ut vid köp.
@batmac: Ja vad säger man om det priset... Hur mkt vill skadeverkstan hos den lokala Volvo ÅF ha?
Beställt färg till min extra uppsättning utblås. Fick tipset av en vän att Jspec har en 2komp-färg för som är just för avgas/utblås, ska även fungera rakt på chromad yta. Så istället för att hålla på och dona med 1komp och bygga på med klarlack etc så testar jag detta, hoppas tempen håller sig hyggligt i veckan så jag kan testa!
fjohan82 skrev:@batmac: Ja vad säger man om det priset... Hur mkt vill skadeverkstan hos den lokala Volvo ÅF ha?
Slängde iväg ett mail nu, bara förutsätter att dom är mycket dyrare. Men det kanske inte är så.

edit*: Lokala ÅF anlitar annat företag, så dom rekommenderade att göra det utan dom som mellanhand. Priset jag fick där var 4600kr för stötfångaren och 11200kr för framskärmarna.
Senast redigerad av 1 batmac, redigerad totalt 0 gånger.
Det där går (och borde) dimmas ut över resten av skärmen. Känner jag lackerare rätt kommer det bli en skadad färgskillnad annars.
Även om de kommer dragandes med nyanskort kommer det bli skillnad mot dörren om man lägger bas på hela skärmen. Vet inte hur noga just du är, men jag är dödligt allergisk mot färgskillnad.
Ja vi får väl se vart det landar. Nu verkar jag ha tappat R-design fronten också.. min förfrågan står som avbeställd och den står som bokad på nytt. Kanske är lika bra, men trist ändå. Dom växer ju inte på träd..
batmac skrev: mån 04 maj 2020, 11:59 Ja vi får väl se vart det landar. Nu verkar jag ha tappat R-design fronten också.. min förfrågan står som avbeställd och den står som bokad på nytt. Kanske är lika bra, men trist ändå. Dom växer ju inte på träd..
En liten bula och en liten repa, men bättre än rost kan jag tycka: http://www.bildelsbasen.se/45-W5234.html
Detta kompletteras med en prisvärd lågmilad till andra sidan som lackeras.
fjohan82 skrev: En liten bula och en liten repa, men bättre än rost kan jag tycka: http://www.bildelsbasen.se/45-W5234.html
Detta kompletteras med en prisvärd lågmilad till andra sidan som lackeras.
Ahhh såklart. Den tanken hade jag inte ens i huvudet. Att ersätta med nya (begagnade) skärmar kanske blir billigare oavsett tänker jag, om man får tag i några runt tusenlappen och lämnar in för lackering löst. Får kika lite på det.

edit* Lackering av lös skärm fick jag kostnadsförslag på 3000kr per skärm... det blir dyrt hur jag än vänder på det om jag inte får tag i två likadana på bildelsbasen, med risk för nyansskillnader :)
Steffe3 skrev:Dessutom kostar en skärm inte mycket mer än en tusenlapp ny från Tyskland ;p Plus lackering förstås.
Nej, och sen var 3000kr/st om jag lämnade in stötfångaren samtidigt, utan den dyrare tydligen. Så ett totalpris runt 4500-5000kr/st (inköp+lackering) är nog vad man får räkna med isåfall. Plus att jag måste demontera skiten eller betala för det.
  • 1
  • 1308
  • 1309
  • 1310
  • 1311
  • 1312
  • 1912
Elpriset

April månad: Producerade 1350kWh Använd[…]

Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en s[…]

Vem/Var ringer,chattar eller mailar du med? din ha[…]