Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Och det är inte någon belysning som står tänd när den ska vara släckt, typ lampan i handskfacket?
Visst kan elektronikenheterna dra 180 mA så länge de är vakna men de flesta borde somna inom några minuter efter att man vridit av nyckeln.
Sen borde det inte gå åt mer än typ 10-20mA till larm och annat..
180 mA tömmer ett 70Ah batteri fullständigt på 16 dygn, så kan man inte ha det ;-)
gubbstrutt skrev: Min V70 larmar inte på om huven är öppen.
Mjorå, V70 har allt larm för huven också. Jag gissar dock på att larmet är eftermonterat, och det snålats med huvlåset(eller vice versa, att huvlåset har bytts till ett utan larm). Det är olika huvlås beroende på om man har larm eller ej.
Om jag minns rätt så är det det vänstra huvlåset som skiljer.

Alternativt är givaren i ditt huvlås kass :-)
Jo min V70 har larm för huven med givare som fungerar. Det är original monterat larm på båda bilarna.
Stänger jag huven på min V70 larmar den på. Men Golfen larmar på med huven öppen den kanske inte har nån givare för huven eller kass givare. Vet inte om det blivigt nån feltolkning här?.
Erik Å nej inga lampor lyser i Golfen. Jo jag vet att batterit är tomt efter 16 dygn så kan det ju inte få vara.
Javisst så menade jag. I helgen sa jag ta golfen o åka till en polares garage då sa vi göra om testet vänta ett tag. Ta en fikarast o sen kolla vad som hänt. Kolla engång till om jag hittar nån huvgivare till larmet. Kommer att dra ut två kablar på nått sätt utanför bilen. En från minuspolen och en från minus kabelskon att koppla mätare på. Och hoppas att det blir bra värde då. Återkommer med värdet.
Ok då verkar allt bra då. Skönt att man inte lurat någon och köpa ett nytt svindyrt 74 AH Varta batteri i onödan.
Batterit som satt var sen bilen var ny 2010 och det förvånar mig att det hållt så länge. Då den här bilen inte gör någon långkörning varje dag. Därför jag tyckte att det skulle vara ett Varta batteri denna gången med. Men det var ju ägarens beslut till sist ändå det finns ju billigare på Biltema. Som verkar funka bra. Anledningen till mätningen och batteri bytet var att jag laddade upp det gamla 1-2 veckor senare startade ej bilen trots att den iaf körts en del. Laddar bra 13.8 -14.2. Varför det vart ett högre värde vid första mätningen beror väl troligen på att vi väntade några minuter längre än vad jag gjorde vid första mätningen.
Tack alla som svarat. :-)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]