Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pellebob
#1373192
Igår så dök det upp i displayen att VOC behöver service. Efter att varit inne o handlat så öppnade jag bilen (keyless) och hoppade in, utanför står frugan o barn ock undrar varför jag inte låser upp. Bilen är helt lam på höger sida, går ej att öppna dörrar köra ner rutor ,spegel vinklar ej ut sig. Vid upplåsning så blinkar bilen,men ingen blink vid låsning. Stod kvar vid bilen några sek efter låsning då lät det som den låste en gång till. I appen så visar det att höger sidoruta är nere.Har pratat med VOC och enligt dom så hänger inte de här grejerna ihop, konstigt bara att detta inträffar samma dag. Någon som har varit med om samma sak eller vet vad detta beror på.
Pelle
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1373236
Jag skulle gissa på kabelbrott ut i framdörren. Troligen + eller - matning.
av Pellebob
#1373417
SKITBIL. Var hos volvo verkstad idag och de hade ingen aning om något vad dessa fel kan bero på . Fick en tid 30 APRIL trodde han skojade,frugan vågar inte åka i bilen längre är rädd att bli inlåst o inte ta sig ut.Blir o plocka fram Saaben ur garaget igen, den kan man ju öppna alla dörrar iallafall en säkerhetsgrej kan jag tycka.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1373499
Naturligtvis är det en skitbil, man bör ju kunna räkna med att en bil aldrig någonsin går sönder....
av Pellebob
#1373587
Kravlade ner i dag i sittbrunnen på passagerar sidan för att komma åt säkringar till höger dörrar under handsfack efter tips från en bilmek,var ett helvete o komma åt när man inte kan ha dörren öppen. Kollade bägge säkringar för höger dörrar och bägge var hela . Smocka tillbaks dom o å låste bilen, då blinkade det till ock backspegel åkte in. Felmeddelandet på VOC är borta och dörrar går att öppna,hoppas norsk reset är permanent återstår att se.
av Pellebob
#1375347
Pellebob skrev: tis 07 apr 2020, 21:00 Kravlade ner i dag i sittbrunnen på passagerar sidan för att komma åt säkringar till höger dörrar under handsfack efter tips från en bilmek,var ett helvete o komma åt när man inte kan ha dörren öppen. Kollade bägge säkringar för höger dörrar och bägge var hela . Smocka tillbaks dom o å låste bilen, då blinkade det till ock backspegel åkte in. Felmeddelandet på VOC är borta och dörrar går att öppna,hoppas norsk reset är permanent återstår att se.
Då helt plötsligt så började dyka upp samma meddelande om VOC igen ett par gånger,sen var höger sida helt död igen. Norsk reset funkade inte denna gång.Har läst i forumet att felmeddelandet på VOC kan bero på dåligt batteri på VOC,men det borde ju inte slå ut det andra , men de går hand i hand förs det ena sen det andra.???
av Pellebob
#1377345
Då var bilen inne idag på felsökning på volvo,de hittade inget då allt fungerade som det ska och det fanns inga felkoder.Känns ju så där när det kommer o går
av S6024t
#1377406
Har haft samma meddelande om voc ,men allt funkade för mig, visade sig vara batt,i voc enheten,batt, byttes och nått gjordes med dator sen.-v60-16.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]